Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  JULGODISGRISAR  (läst 1296 gånger)

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
JULGODISGRISAR
« skrivet: 16 dec-06 kl 14:41 »
Nu ni! En vecka kvar.. Langa fram era bästa godisrecept  :P
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
Re:JULGODISGRISAR
« Svar #1 skrivet: 16 dec-06 kl 22:01 »
Kanske ska bjuda på min favorit.. :-[
Blandar lime i mandelmassa o rullar små avlånga kulor som jag doppar i vit choklad o låter stelna, sedan doppar jag en tändsticka i vanlig mörk choklad o ritar hjärtan på dom.
Ser profsiga ut i present förpackning och smakar gott på en julmiddag...
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Gryning

• Mirandas have
Re:JULGODISGRISAR
« Svar #2 skrivet: 17 dec-06 kl 18:59 »
Läckert! Jag har ett ganska omstänligt recept från Allt om mat som blir vrålgott (och som jag ska låta lbi att göra i år. Innerst ä det vit chokladtryffel med rosmaringsmak. Man kokar en rosmarinkvist med vispgrädde och blandar sen med vit choklad. Utanpå ett lager mandelmassa med finrivet apelsinskal och kardemumma. Sen rullar man hela härligheten i smält vit choklad. MUMS! Farligt farligt för figuren...

Dela detta:

* Inloggade just nu

734 gäster, 2 användare
ärt, Stengrim

* Forum

* Om tidningen Åter

-  Nya tidningen "goare" att läsa. Innehållet lika intressant som det varit de 14 år vi haft den. Lycka varje gång den kommer i lådan ! :-D
/Magdalena Gustavsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser