Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur göra?  (läst 5203 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
SV: Hur göra?
« Svar #20 skrivet: 18 maj-12 kl 11:57 »
Du får ge dej ut och låna lite träd av allmänningen och köra in i hagen om du inte har egna att ta av ;D ;D ;D!

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #21 skrivet: 18 maj-12 kl 20:40 »
Fortfarande bra! Kanske lite svagt med kolhydrater men det beror också på hur grovfodret är./Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Luppa

• Norrbotten
« Svar #22 skrivet: 20 maj-12 kl 00:31 »
Fortfarande bra! Kanske lite svagt med kolhydrater men det beror också på hur grovfodret är./Tt

Vi får nog fixa en analys på höt i år  :-[
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

zeina66

• Värmland
« Svar #23 skrivet: 20 maj-12 kl 13:44 »
Lite trubbel här också.

Mina tackor är fortfarande inne efter lammning för jag har verkligen inget bete än :( Bor i växtzon 5. Höet som de äter var skördat första veckan i augusti så näringsinnehållet är inte det bästa,inga bönder fick in hö i normal tid vid midsommar. Tackorna äter dåligt av det samtidigt som de äter bra av havrehalm... ??? Antagligen är det dåligt med fibrer i höet..

Jag vill inte fodra med hösilage när de är inne för jag är rädd att de går och småplockar av sån som hamnar i bädden...så nu är tackorna magrare än jag nånsin sett dom,trots att det får betfor & kornkross,brukar inte ge det när jag har bra hö men nu måste de få något. Hoppas att gräset tar fart kommande vecka så att dom kan få komma ut,regn & rusk & kyla har jag fått nog av
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #24 skrivet: 20 maj-12 kl 16:21 »
Havrehalm är inget dåligt grovfoder.  Men som alltid skall man undvika ensidighet. Återigen grenar! Varför inte lägga till linfrökaka och lucernpellets sam havre i kraftfodret?  Du skriver inget om mineralfoder och slickstenar, Zeina66.  Hur är det med det?
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Dela detta:

* Inloggade just nu

499 gäster, 2 användare (1 dolda)
Brukspatronen

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser