Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur göra?  (läst 5260 gånger)

DiselDoris

• Södermanland
SV: Hur göra?
« Svar #20 skrivet: 18 maj-12 kl 11:57 »
Du får ge dej ut och låna lite träd av allmänningen och köra in i hagen om du inte har egna att ta av ;D ;D ;D!

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #21 skrivet: 18 maj-12 kl 20:40 »
Fortfarande bra! Kanske lite svagt med kolhydrater men det beror också på hur grovfodret är./Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Luppa

• Norrbotten
« Svar #22 skrivet: 20 maj-12 kl 00:31 »
Fortfarande bra! Kanske lite svagt med kolhydrater men det beror också på hur grovfodret är./Tt

Vi får nog fixa en analys på höt i år  :-[
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

zeina66

• Värmland
« Svar #23 skrivet: 20 maj-12 kl 13:44 »
Lite trubbel här också.

Mina tackor är fortfarande inne efter lammning för jag har verkligen inget bete än :( Bor i växtzon 5. Höet som de äter var skördat första veckan i augusti så näringsinnehållet är inte det bästa,inga bönder fick in hö i normal tid vid midsommar. Tackorna äter dåligt av det samtidigt som de äter bra av havrehalm... ??? Antagligen är det dåligt med fibrer i höet..

Jag vill inte fodra med hösilage när de är inne för jag är rädd att de går och småplockar av sån som hamnar i bädden...så nu är tackorna magrare än jag nånsin sett dom,trots att det får betfor & kornkross,brukar inte ge det när jag har bra hö men nu måste de få något. Hoppas att gräset tar fart kommande vecka så att dom kan få komma ut,regn & rusk & kyla har jag fått nog av
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Torptomten

• Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
« Svar #24 skrivet: 20 maj-12 kl 16:21 »
Havrehalm är inget dåligt grovfoder.  Men som alltid skall man undvika ensidighet. Återigen grenar! Varför inte lägga till linfrökaka och lucernpellets sam havre i kraftfodret?  Du skriver inget om mineralfoder och slickstenar, Zeina66.  Hur är det med det?
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!

Dela detta:

* Inloggade just nu

502 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser