Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur klär ni er?  (läst 21792 gånger)

evamarta

• Skåne
SV: Hur klär ni er?
« Svar #60 skrivet: 18 maj-12 kl 01:04 »
Trodde alla bar "alternativuniformen" som består av gröna säckiga byxor av fjällräventyp, en urtvättad bomullströja, en stickad tröja och kvinnorna har alltid en sjal runt halsen eller som höckle. ;)

Hahaha!!!
Sluta genast att kränka mej GV! Nu kommer jag att ligga sömnlös i veckor på grund av det här!
 ;D  ;D  ;D
evamarta@live.se
0767-933525

Storlyckans Anna

• Tankspridd flicktant
    • Östergötland
« Svar #61 skrivet: 18 maj-12 kl 01:52 »
Åh, humlan :-*!

Edit: jag klär mig hur jag vill, i allt mellan mysbyxor och klänning - en mix av (mest) billigt, lite dyrt, lite egengjort.
På jobbet är enda kravet att man ska ha svart upptill.
« Senast ändrad: 18 maj-12 kl 13:29 av Storlyckans Anna »
Jag är inte tjock - jag har humlemidja.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #62 skrivet: 18 maj-12 kl 05:49 »
Här har ni en till humlemidja
Har införskaffat blå hängselbyxor som jag har hemma + gummistövlar eller kängor
stuprörsbyxor (passar bäst på mina smala spiror)
 Blus gillar att slippa dra över huvudet.
Regnjacka som jacka.
Måste ju försöka se anständig ut,
 då jag åker till jobbet och stan men det bär mig emot.
Kammar mig inte då jag är ledig
Hedemorahöns

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
« Svar #63 skrivet: 18 maj-12 kl 07:01 »
Kritstrecksrandig pennkjol. Vit knytblus. Svarta strumpbyxor. Pumps.
 ;)

Jag tänkte att det var dina jobbkläder. Passar in på vilken kyrktillställning som. :)
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Skogstant

• Östergötland
« Svar #64 skrivet: 18 maj-12 kl 07:16 »
Klär mig mest i bekväma kläder, blir jeans och tröja eller klänning och tights. tygskor på sommaren och ecco-typen på vintern. Köper så lite som möjligt nytt, utan ärver av vänner och släkt.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #65 skrivet: 18 maj-12 kl 08:01 »
Snyggt, evamarta :) ! Men Grönavågen glömde ju batiken, och du oxå ???
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
« Svar #66 skrivet: 18 maj-12 kl 08:19 »

Jag tar batiken idag, till blåjeans ;D

skäggetorpet

• Dalsland
« Svar #67 skrivet: 18 maj-12 kl 08:20 »
Hemma arbetsbyxor, ett par lager tröjor, leriga kängor eller dito gummistövlar, träskor fulla av hönskkit  ;D
Ska jag ner på stan jeans ett par lager tröjor och vita addidas med stripes på sidan...
På jobbet arbetskläder...byxor, kortärmat (ett krav) och fleecetröja...

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #68 skrivet: 18 maj-12 kl 08:28 »
Jag tar batiken idag, till blåjeans ;D
Way to go...det viktigaste är att se alternativ ut. Glöm inte träskorna!
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #69 skrivet: 18 maj-12 kl 10:11 »
Hahaha!!!
Sluta genast att kränka mej GV! Nu kommer jag att ligga sömnlös i veckor på grund av det här!
 ;D  ;D  ;D
Du får trycka på stopp och anmäla mig till moderatorerna. ;)

Attans, det glömde jag. Sen ska det ju gärna finnas hål, på minst ett plagg.

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #70 skrivet: 18 maj-12 kl 11:27 »
På jobbet fältkläder, som jobbet håller med - varselplagg, HH-tröja, underställ, skyddsklassade stövlar/kängor. Vi får faktiskt rubbet, väldigt bra. Utslitna fältkläder plockas hem och blir jobba-i-trädgården-plagg.  :D

Kontorsjobb och möten: typ kulturtant. Mycket GS i min garderob... lite dyrt, men grejer som håller i evigheter och jag giller hennes mönster och färger. Och det funkar på lätt avrundade medelålders fruntimmer.  8)

Hemma: vadsomhelst som är bekvämt. Just nu: trikåkjol som min mamma haft, t-shirt från nån kedjebutik, urgamla långkallingar, blå HH-tröja med hål och trasig dragkedja, egenstickade handledsvärmare (kallt i huset idag). Not exactly a fashion statement...  ;D

DiselDoris

• Södermanland
« Svar #71 skrivet: 18 maj-12 kl 11:39 »
Hemma kläder från Jula,dvs. arbetskläder,efter arbetet en chockrosa,jättestor klänning med batik i lila, vitt och svart (sambon kallar mej mme Botswana när jag har den på mej),ska jag bort nån kostym eller klänning.Vanligt och tråkigt.

Misse

• nr 9424
« Svar #72 skrivet: 18 maj-12 kl 11:42 »
Hemma/jobba: mekarkläder, dvs kan vad som helst som jag fått av nån eller som kommer från 2hand. Eller som jag köpt på Gekås damavdelning. Just denna sekund några stretchjeans  för 30 spänn, med ''bläckfisk'' i midjan. Nån tshirt och skitig ganska trasig flanellskjorta.

Borta: oftast samma kläder.

I stan: samma kläder.     (om man inte ska till soc, förkräkningskassan eller annan myndighet. Då får man ta på vanliga rena kläder)

Borta där jag inte vågar/orkar med att vara skitig/trasig/funktionell: Kanske svarta damstretchjeans och nåt linne/tjock tröja.
Men praktiskt att ha skrotkläder på hemma hos andra, det är ju ändå oftast arbete som utförs när man träffas ;D

Hemma/Borta där jag vill vara nåt slags jag:  Div färgglada kläder. Kan vara en cerise tunika eller fina färgglada hippiebrallor.  Eller vad som helst som jag tycker om.

På nåt sätt gillar jag kläder, har massor i div lådor. Och i hyllor. Och på golvet i högar ;)

han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #73 skrivet: 18 maj-12 kl 13:23 »
Appropå fabrikatet "Fjällräven",,,

Där associerar jag DIREKT! till en "Naturmupp-Wannabee", och det kommer jag nog alltid att göra.

Fråga mig inte "varför".
« Senast ändrad: 18 maj-12 kl 13:25 av Lainde »

Izmiljotina

• Gäst
« Svar #74 skrivet: 19 maj-12 kl 01:50 »
En kombination av Metal snubbe* möter forntid möter vildmark! hehe

Låter som en utmärkt blandning, tycker jag!

Lainde

• -
« Svar #75 skrivet: 19 maj-12 kl 09:33 »
"NightWish" möter Björndalen" då, eller?,,,,  :-X  ;) ;D

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #76 skrivet: 19 maj-12 kl 15:47 »
Låter som en utmärkt blandning, tycker jag!

"NightWish" möter Björndalen" då, eller?,,,,  :-X  ;) ;D

;D

Ni är då för goa. Nightwish är ok. Men nu blir det lite matematik:

Metal snubbe + forntid + vildmark = Wardruna (norskt band där några av medlemmarna har rötter i black metal som spelar "fornfolkmusik"). Läs och lyssna här, här och här.

Och för att vända rätt tråden ;) så finns vadmalstyg av norsk ull hos Sätergläntan. Dyrt! Men hellre 1 dyrt plagg än 5 billiga med tvivelaktiga ursprung.

Mer ull och linne åt folket!
« Senast ändrad: 19 maj-12 kl 15:55 av Prins Tuvstarr »
Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #77 skrivet: 19 maj-12 kl 16:18 »
Det beror ju lite på vad man ska göra. Just nu har jag svart t-shirt, mörkgrå joggingbrallor, tubsockar med ett hål i samt en svart rätt urtvättad elastisk hästbenlinda. ( Benlindan om ena ankeln pga att jag överansträngde foten för ett par dagar sedan.)

Går jag ut så tillkommer lämplig tröja /jacka och ridskor samt just nu oftast keps då jag har lite längre hår än vad jag brukar och det trillar ner i ansiktet när man jobbar ute..

Idag har varit hempysseldag med en sväng ner till Granngården.

I torsdags hade jag skånska utskrivningsregementet till fots uniform i modell fr början av 1700-talet inkl trekantig hatt och allt. ( Uppvisning på Beredskapsmuseet , Helsingborg)

Förra helgen lädertunika, ylletunika och läderbyxor, gambeson läderhuva och stålhjälm. ( Var på lajv).

Åker jag in till stan blir det väl iregel nån sorts metal/goth/historynerd utstyrsel... typ.

Men kläderna ska främst vara bekväma. Jag gillar svart, grått, blått, grönt, mörklila, khaki...och ibland rött.  Köper mest begagnat (underkläder köper jag nytt). Historiska kläderna och lajvkläderna syr jag oftast själv.

Kan väl tillägga att jag tycker modet som det ser ut nu ( och de senaste åren är så FULT). Det jag slås av om jag varit på ett historiskt event och mest sett folk i historiska kläder några dagar och sedan kommer tillbaka till "moderna tider" är hur  >:D fula kläder alla har nuförtiden.
« Senast ändrad: 19 maj-12 kl 16:20 av KungTulle »
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Lainde

• -
« Svar #78 skrivet: 19 maj-12 kl 16:22 »
;D

Ni är då för goa. Nightwish är ok. Men nu blir det lite matematik:

Metal snubbe + forntid + vildmark = Wardruna (norskt band där några av medlemmarna har rötter i black metal som spelar "fornfolkmusik"). Läs och lyssna här, här och här.

Och för att vända rätt tråden ;) så finns vadmalstyg av norsk ull hos Sätergläntan. Dyrt! Men hellre 1 dyrt plagg än 5 billiga med tvivelaktiga ursprung.

Mer ull och linne åt folket!

Ska kollas!  ;D

Hoppas att allt är bra med dig därborta i Björndalen, och att du får "brumma" mycket med motorsågen. >:D

Mvh/Lainde

Lainde

• -
« Svar #79 skrivet: 19 maj-12 kl 16:37 »

I torsdags hade jag skånska utskrivningsregementet till fots uniform i modell fr början av 1700-talet inkl trekantig hatt och allt. ( Uppvisning på Beredskapsmuseet , Helsingborg)

Thumbs up! ;D

"Karolineruniform"?

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 1 användare
blomkruka

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser