Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur klär ni er?  (läst 21783 gånger)

evamarta

• Skåne
SV: Hur klär ni er?
« Svar #80 skrivet: 19 maj-12 kl 17:47 »
Jag tar batiken idag, till blåjeans ;D

Way to go...det viktigaste är att se alternativ ut. Glöm inte träskorna!

Fint att du tar tag i batiken Kawachi! Vi får jobba i lag.
Och träskorna herregud! Måste fixa!
evamarta@live.se
0767-933525

svartorkidee

• Västergötland
« Svar #81 skrivet: 19 maj-12 kl 18:12 »
nää så här ska de se ut!!  ;D

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
« Svar #82 skrivet: 19 maj-12 kl 19:24 »
Phu, vad skönt :P Då slipper jag träskorna då ???

Idag består utstyrseln av jobbebyxor och batik t-shirt ;)

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #83 skrivet: 19 maj-12 kl 23:26 »
Thumbs up! ;D

"Karolineruniform"?

yup
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #84 skrivet: 20 maj-12 kl 21:23 »
Mycket ansvarsfullt...jag tror jag har något gammalt batik-örngott liggandes såhär till kvällen (fast jag vet inte var)...
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #85 skrivet: 21 maj-12 kl 19:09 »
Idag var jag arg när jag klädde på mig så jag har:

Slitna tajta jeans, svartvita converse, svart Nirvanatröja, svart kofta och argt svart ögonsmink!!

Vanligtvis har jag skjorta och prydliga läderstövlar på jobbet ju =(.
//Lina

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #86 skrivet: 21 maj-12 kl 20:45 »
Ska kollas!  ;D

Hoppas att allt är bra med dig därborta i Björndalen, och att du får "brumma" mycket med motorsågen. >:D

Mvh/Lainde

Tack för att du frågar. :D  Det har skett en stor förändring i livet som gör att Björndalen går långsammare än tänkt. Motorsågen och jag är inte bästa vänner ännu. Det kommer en uppdatering längre fram i min förvirringstråd.

IKEA har billigt linnetyg om någon är sugen på att sy egna kläder. (Skriver detta för att inte hela inlägget ska bli OT  ;D  :-[)

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #87 skrivet: 21 maj-12 kl 23:13 »
yup

Den gula då?,,,,eller var den uniformen en annan färg?

Tack för att du frågar. :D  Det har skett en stor förändring i livet som gör att Björndalen går långsammare än tänkt. Motorsågen och jag är inte bästa vänner ännu. Det kommer en uppdatering längre fram i min förvirringstråd.

IKEA har billigt linnetyg om någon är sugen på att sy egna kläder. (Skriver detta för att inte hela inlägget ska bli OT  ;D  :-[)
.

Ser vi fram emot ;D, och "OT" är helt och hållet mitt fel!.

"Back on track".

KungTulle

• Skåne
    • Mörkmårdens Minigrisar
« Svar #88 skrivet: 21 maj-12 kl 23:16 »
Den gula då?,,,,eller var den uniformen en annan färg?
.

Den äldre varianten för regementet är grå med blå uppslag och den lite nyare varianten är blå med gula uppslag.
Mörkmårdens Minigrisar
http://minigrisar.n.nu/
Vi har nordsvenskar, myskankor, minigrisar, katter, sköldpaddor och akvariefiskar.

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
« Svar #89 skrivet: 21 maj-12 kl 23:33 »
Den äldre varianten för regementet är grå med blå uppslag och den lite nyare varianten är blå med gula uppslag.

Gick nog efter 1675 års uniform för Skånska regementet.

Har mest pejl på våran.

Blå rock med vita uppslag - 1696 vit halsduk med blå ränder och svart band/karpus.

Den som vet-vet!, och den som vill får gissa  ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #90 skrivet: 22 maj-12 kl 00:21 »
Närmaste tiden blir det bikinibh o hotpants+ sandaler .
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Swingtime

• Södermanland
« Svar #91 skrivet: 02 jul-12 kl 01:07 »
Oftast i något svart  ;D

Maria C S

• Småland
« Svar #92 skrivet: 02 jul-12 kl 02:42 »
Helst inte.
Varför ska man betala för att bo på en planet som man är född på ?

TW

• Finland
« Svar #93 skrivet: 09 jul-12 kl 08:22 »
Slitstarkt och praktiskt......... det vill säga blåställ en stor del av tiden;) Både i arbetet och hemma på fritiden.

Jag använder kläderna tills de är utslitna och anser att därför kan jag med gott miljösamvete köpa vad jag vill ha. Med mina kroppsmått är inte urvalet så stort. Det är svårt att hitta kläder där ärmar och byxben räcker till och de flesta skoaffärer har bara barnskor i lager. Jalas och Sievi är två bra skofabrikat med bekväm läst och hyfsad kvalitet och hyfsat urval av stora storlekar men tyvärr finns de större storlekarna oftast bara i fabrikens lager och måste beställas.
Bor redan på landet men drömmer om ett eget litet hus......
Timmerman och snickare och byggnadsingenjör och gör-det-självare. Gör väldigt mycket av litet men kan inte göra allt av ingenting.
Antifacist.

marymae

• Västerbotten
    • Det jag tänker
« Svar #94 skrivet: 14 jul-12 kl 20:06 »
En stor svaghet i mitt liv är vackra kläder, kulturtantsklänningar, unika plagg nya eller second hand och billigt från H&M blandat. Jag har ganska speciell stil, mestadels kjolar och klänningar som går nedanför knäna, tröjor som går nedanför rumpan och huckle. Jag bär kläderna delvis av religiösa skäl (kristen) och delvis av bekvämlighet, jag har i princip nästan inga kläder som inte är bekväma. Skor är foppatofflor, gympaskor och mina gröna näbbskor på vår, sommar och höst och näbbskor och svarta finska vinterkängor på vintern.
elliha.blogspot.com

Coyote

• Övriga världen
« Svar #95 skrivet: 18 aug-12 kl 13:09 »
Jag har en flickvän i samma storlek som jag, vilket innebär att vi har gemensam garderob. Och vi har samma smak! Nästan bara klänningar i bra kvalitet, sådana som håller och som är klassiska nog att aldrig bli omoderna. Det är nästan viktigare än ekomärkning för oss.

Ja, en del har tur.

Jag har försökt tråckla på mig fruns kläder men det är OMÖJLISCH!!!
En gång även ett par stringtrosor för att jäklas med brorsan! HAhaha.. :)

Andra hållet däremot, det går bra.
Speciellt mina skjortor och t-tröjor, dom har en förmåga att användas som pyjamas av övriga familjen... :)

LimJans

• Dalarna
« Svar #96 skrivet: 19 aug-12 kl 22:41 »
Andra hållet däremot, det går bra.
Speciellt mina skjortor och t-tröjor, dom har en förmåga att användas som pyjamas av övriga familjen... :)

Maken körde ut paket på sitt förra jobb och ett företag han levererade dessa paket till gav honom ett par reklam-tshirtar med sin logga på. När han kom in till dem nån vecka senare frågade de varför han inte gjorde reklam för dem ;) Han berättade att jag hade snott dem som sovtröjor.... Han fick flera!  ;D

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #97 skrivet: 19 aug-12 kl 23:37 »
Dagens outfit var en axelbandslös klänning i petrolfärg och vita högklackade sandaletter o inget mera ;)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Broberg

• Gäst
« Svar #98 skrivet: 19 aug-12 kl 23:40 »
Dagens outfit var en axelbandslös klänning i petrolfärg och vita högklackade sandaletter o inget mera ;)

Vad fan är petrolfärg? Bensin? Det är ju klart och typ genomskinligt.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland

Dela detta:

* Inloggade just nu

481 gäster, 1 användare
Mathias.

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser