Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur klär ni er?  (läst 21789 gånger)

Lainde

• Självverksam Skogsförvaltare
    • -
SV: Hur klär ni er?
« Svar #20 skrivet: 17 maj-12 kl 15:23 »
Jaja, nån ska ju vara annorlunda här... jag älskar att köpa kläder, går gärna på H&M och köper "billigt skit". Men de har ju faktiskt börjat med ekologisk bomull i lite av sitt i alla fall.

Köpte senast igår ett par skitsnygga Moheda-tofflor i svart lack ;D

Du behöver inte känna dig ensam, Betsla, för även jag kan köpa "billig skit" ibland,,,,tex jobbsockar på storpack, eftersom det fort blir "lite ledsna"  ;) oavsett om jag köper dyrare.
Hederliga "Raggsockor" köper jag däremot "hemstickat", av en gammal dam, så det får väl tas med i "balansräkningen" ;) ;D (Finns f-n inget bättre).

Broberg

• Gäst
« Svar #21 skrivet: 17 maj-12 kl 15:26 »
Juggemerca har jag haft en och annan, men vad är juggejeans?

Mjukisbrallor.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #22 skrivet: 17 maj-12 kl 15:53 »
Jag går alltid i svart eller knallrött.
Mkt nitar gillar jag på mina kläder.
Köper där jag hittar min stil lixom , sekondhand blocket tradera och överallt.
Älskar sexiga kläder , kjolar och höga klackar.
Mitt senaste fynd var dessa älsklingar bara för att dom INTE var svarta hahah :
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

rapchic

• Lappland
    • Mörtangård
« Svar #23 skrivet: 17 maj-12 kl 16:03 »
Det mesta kläder jag har har jag ärvt från min "shoppoholic" till syster (1-2 gånger/år får vi i släkten dela på en låda och jag är den enda som kan ha hennes kläder så....), några kläder är också ärvda från farmor eller min andra syster och jag köper ibland på secondhand om jag hittar ett "fynd".
jag minns knappt senaste gången jag köpte nytt (förutom sockar)

Det slitna har jag hemma och det frächa (vissa av kläderna jag ärver har aldrig blivit burna så dom är ju nya i princip) har jag på stan

Bolshögsmargit

• Ölänning i ljuv exil på Österlen.
    • Skåne
    • Gittosmat
« Svar #24 skrivet: 17 maj-12 kl 16:07 »
Men det där skulle man ju ha tänkt på tidigare!  ;)

Det tog mig trettioett år och två ex-äkta män att inse dessa fördelar (och att bli kär i en kvinna). Bättre sent än aldrig dock!

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
« Svar #25 skrivet: 17 maj-12 kl 16:40 »
Köper alla mina kläder på erikshjälpen har fyra st inom 2 mils avstånd köper även kläder som inte passar men är vackra i tyget och syr något annat av men som ni ser är min svaget skyhöga smala klackar som jag atid har när jag jobbar och jag äger inte några byxor förutom ett par jobbarbyxor med knäskydd
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

Fru Jansson

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 17 maj-12 kl 16:52 »
Jag klär mig i de få stackars trasor jag fortfarande kan ha... Men jag avskyr att köpa nytt, så... det blir mer och mer akut att gå ner i vikt... Innan jag fick barn så sydde jag det mesta, men... det var länge sen...

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
« Svar #27 skrivet: 17 maj-12 kl 17:59 »
Jag tillhör också kategorin som avskyr shopping :P Trivs bäst i mjuka jeans, arbetsbyxor och t-shirt. Mjukt och ledigt är ett måste. Handlar gärna på secondhand de gånger jag behöver något nytt. Finns även ett antal fådda kläder i garderoben.

Älskar sexiga kläder , kjolar och höga klackar.
Mitt senaste fynd var dessa älsklingar bara för att dom INTE var svarta hahah :

Vad är sexiga kläder ??? Sexigheten kommer för min del alltid bestå i uppbärandet av kläder, vad för plagg det än sitter på. Bortsett från 80-tals hiten, dessa fullständigt gräsliga mjukisbrallor som för min del går under beteckningen "erotik dödare" ;)
Dom där skorna du köpt, visar också på våra olikheter här på alternativ, skulle själv inte ta dom på mig ens om jag fick betalt för det ;)  Härligt! Fram för mångfalden ;D ;D ;D

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #28 skrivet: 17 maj-12 kl 18:22 »
Bortsett från 80-tals hiten, dessa fullständigt gräsliga mjukisbrallor som för min del går under beteckningen "erotik dödare" ;)
Eller juggejeans...en lär sig något nytt varje dag :) !
Äger inte ens några dylika. Däremot är det definitionsmässigt helg idag, så då kan jag ha på mig min fin-HH-tröja - den gröna ;D ! *

*den vanliga orangea HellyHansen-tröjan (även kallad glesbygdskavaj, har dock aldrig hört den benämnas erotikdödare, tack och lov) är allmänt vedertaget för vardagsbruk. Gärna att kombinera med en cerise palestinasjal...
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Bolshögsann

• Gäst
« Svar #29 skrivet: 17 maj-12 kl 18:30 »
Hemma går jag mest omkring i yngste sonens urvuxna jeans och några lager tröjor samt gummistövlar. När jag jobbar har jag svarta pennkjolar, högklackat, blusar eller polotröja samt klänningar från jumperfabriken. Jag tjänade rätt mycket pengar i ett tidigare liv: kläderna jag köpte då, från Filippa K, Acne, Tiger, Day och Jumperfabriken har lång livslängd. Det är jag tacksam för nu när jag är tämligen pank.

Izmiljotina

• Gäst
« Svar #30 skrivet: 17 maj-12 kl 18:38 »
Handlar nästan bara kläder på second hand. För det mesta svart (praktiskt och snyggt) och en salig blandning av slitstarkt och snyggt. Mycket spets och gothisk stil med inslag av punk.

Har inte råd att bry mig om ekomaterial, utan köper det jag får tag i till bäst pris.

Kawachi

• Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
« Svar #31 skrivet: 17 maj-12 kl 18:45 »

*den vanliga orangea HellyHansen-tröjan (även kallad glesbygdskavaj, har dock aldrig hört den benämnas erotikdödare, tack och lov) är allmänt vedertaget för vardagsbruk. Gärna att kombinera med en cerise palestinasjal...
Det bör bli den ultimata klädseln, speciellt en gråmulen, regnig dag som denna. Ingen risk att man blir överkörd iaf om man råks på villa sig ut mot vägen till ;D ;D ;D

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #32 skrivet: 17 maj-12 kl 18:52 »
Och vill di köra på en har di nåt att sikta på...
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

LimJans

• Dalarna
« Svar #33 skrivet: 17 maj-12 kl 19:01 »
Varseljacka. Typ jämt.

rapchic

• Lappland
    • Mörtangård
« Svar #34 skrivet: 17 maj-12 kl 19:27 »
Handlar nästan bara kläder på second hand. För det mesta svart (praktiskt och snyggt) och en salig blandning av slitstarkt och snyggt. Mycket spets och gothisk stil med inslag av punk.

Har inte råd att bry mig om ekomaterial, utan köper det jag får tag i till bäst pris.
jag tror (eller hoppas kanske är bättre ord) att secondhand är minst lika bra för naturen m.m. som eko. för om man skulle slänga den där gamla tröjan och köpa en ny ekotröja (eller vad det nu kan vara) skulle det nog slita mer på jordens resursen än vad det kostar jorden att man köper en begagnad ejekotröja.
däremot hur det påverkar kroppen har jag inte råd att tänka på  ;)

LimJans

• Dalarna
« Svar #35 skrivet: 17 maj-12 kl 19:29 »
Det kan nog klassas som miljömedvetet iallafall, när man har sina 10 år gamla jeans som man dessutom har ärvt.   ;)

dragonstar

• Södermanland
« Svar #36 skrivet: 17 maj-12 kl 20:32 »
Ni som handlar via nätet vart ifrån handlar ni? Har inte mycket bar saconhandbutiker här i närheten och skulle endå vilja köpa begagnat eller handgjort.

LimJans

• Dalarna
« Svar #37 skrivet: 17 maj-12 kl 20:41 »
Ni som handlar via nätet vart ifrån handlar ni? Har inte mycket bar saconhandbutiker här i närheten och skulle endå vilja köpa begagnat eller handgjort.

www.blocket.se
www.tradera.se

Där finns det mycket :)

Prins Tuvstarr

• Redaktör
  • Var frukt har sin mognadstid.
    • Dalsland
« Svar #38 skrivet: 17 maj-12 kl 20:42 »
Alltid i full mundering som snickare med knäskydd och skor med stålhätta, både på jobbet och på fritiden som är: plantpyssel, tomtjobb och uppbyggnad av trädgården i Björndalen.

Önskar ha, förutom jobbkläderna, enbart hemmasydda kläder och klurar på den ultimata garderoben. En kombination av Metal snubbe* möter forntid möter vildmark! hehe

Jag vill helst bojkotta alla bomullsplagg och håller på att byta ut de plagg som är slut till nya i ull, linne och skinn/läder. Vill ha så få plagg som möjligt i garderoben och kan tänka mig att tillverka nästa alla kläder själv förutom kängor och ullunderställ då.

*Förr var jag klädd som en Metal snubbe med knähöga 20-hålskängor med stålhätta, skinnbrallor, skinnrock eller skinnjacka.

Björndalen – mitt blivande hem, timmerkoja 13,5 m², skog, grusväg, skogstjärn, ved, stearinljus, frukt, bär, nötter, frön, torkolla, tallsåpa, ull, lin, skinn, enkelhet, Thoreau, film, böcker, kreativ, glad … och världsfred.

Åter nr 1/13

pyromanen

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 17 maj-12 kl 21:36 »
Apropos mina kängor jag skrev om längre uppe. Fick för mig googla och tusan om inte jag hittade precis mina kängor!  Dom finns fortfarande precis samma modell, helt otroligt! http://www.spejdersport.dk/hanwag-grunten-lady-vandrestoevle.aspx
Ja, som jag skrev så har jag använt mina ca 200 dagar om året sedan 1993, i vått o torrt och de är fortfarande i mycket gott skick!  Jag bedömer att de håller 20 år till också. Med lite bäverfett ibland och några byten av snörena. I längden mycket billiga fotdon!

Dela detta:

* Inloggade just nu

570 gäster, 1 användare
karsan

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser