Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höhäck  (läst 1639 gånger)

trassla

• Gäst
höhäck
« skrivet: 13 apr-12 kl 18:35 »
Jag undrar om det finns någon här som har/haft höhäck som ni köpt på granngården? Är det stor skaderisk, jag tänker på om de kan fastna med hornen, eller om det funkar.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: höhäck
« Svar #1 skrivet: 13 apr-12 kl 21:11 »
Förstår inte vad du menar, kan du lägga en länk eller bild?

Jag har goda erfarenheter av hemgjorda höhäckar, 5 cm lodräta springor är lagom.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

trassla

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 apr-12 kl 21:21 »
Jag tänker mer på foderhäckarna som de har till får. Jag vet inte hur jag skull snickra iordning höhäckar (tummen mitt i näven :-[), och tänkte då att jag var smart och skaffa dessa.

Trollmor

• -
« Svar #3 skrivet: 13 apr-12 kl 21:26 »
Får är lite mera jordnära än getter ...  ;D  I övrigt är de rätt lika.  Men killingar brukar ha som sport att bosätta sig inne i höhäcken, och det är inte så hygieniskt ...  ::)

trassla

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 13 apr-12 kl 21:36 »
Jag var inne på nordpost och kollade, och det är en sådan höhäck som man hänger på väggen, men det tror jag nog att du förstod i allafall :-[. Hu rbifogar man bilder, för det kan jag inte?

Trollmor

• -
« Svar #5 skrivet: 14 apr-12 kl 09:11 »
Jag kan inte heller bifoga bilder ...  :-[

Jag kan tänka mig höhäckar på väggen, hängande från taket, fristående både ute och inne ...  ;D

trassla

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 14 apr-12 kl 12:05 »
Japp. Jag hade tänkt mig att skaffa ett par stycken att hänga runt om, och ville först kolla läget, så att jag inte gör samma misstag, som när jag testade hönät :-[( för det gör jag aldrig om).

Dela detta:

* Inloggade just nu

404 gäster, 2 användare (1 dolda)
Undine

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser