Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höhäck  (läst 1636 gånger)

trassla

• Gäst
höhäck
« skrivet: 13 apr-12 kl 18:35 »
Jag undrar om det finns någon här som har/haft höhäck som ni köpt på granngården? Är det stor skaderisk, jag tänker på om de kan fastna med hornen, eller om det funkar.

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: höhäck
« Svar #1 skrivet: 13 apr-12 kl 21:11 »
Förstår inte vad du menar, kan du lägga en länk eller bild?

Jag har goda erfarenheter av hemgjorda höhäckar, 5 cm lodräta springor är lagom.

En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

trassla

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 apr-12 kl 21:21 »
Jag tänker mer på foderhäckarna som de har till får. Jag vet inte hur jag skull snickra iordning höhäckar (tummen mitt i näven :-[), och tänkte då att jag var smart och skaffa dessa.

Trollmor

• -
« Svar #3 skrivet: 13 apr-12 kl 21:26 »
Får är lite mera jordnära än getter ...  ;D  I övrigt är de rätt lika.  Men killingar brukar ha som sport att bosätta sig inne i höhäcken, och det är inte så hygieniskt ...  ::)

trassla

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 13 apr-12 kl 21:36 »
Jag var inne på nordpost och kollade, och det är en sådan höhäck som man hänger på väggen, men det tror jag nog att du förstod i allafall :-[. Hu rbifogar man bilder, för det kan jag inte?

Trollmor

• -
« Svar #5 skrivet: 14 apr-12 kl 09:11 »
Jag kan inte heller bifoga bilder ...  :-[

Jag kan tänka mig höhäckar på väggen, hängande från taket, fristående både ute och inne ...  ;D

trassla

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 14 apr-12 kl 12:05 »
Japp. Jag hade tänkt mig att skaffa ett par stycken att hänga runt om, och ville först kolla läget, så att jag inte gör samma misstag, som när jag testade hönät :-[( för det gör jag aldrig om).

Dela detta:

* Inloggade just nu

510 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser