Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  akrobatisk tupp  (läst 1129 gånger)

puck

• Uppland
akrobatisk tupp
« skrivet: 09 apr-12 kl 09:00 »
Hej
Min pappas tupp har börjat bete sig konstigt. Han står som ihopkrupen, tar några snabba stek bakåt, borrar ner huvudet i backen och gör en kullerbytta framåt! Så kan han hålla på ett tag. Det ser väldigt roligt ut, men skrattet fastnar i halsen...
Han äter och dricker och är oftast som vanligt, men ibland sätter han igång med detta.
Några teorier om vad det kan vara?

Sirpa

• -
SV: akrobatisk tupp
« Svar #1 skrivet: 09 apr-12 kl 10:32 »
Kanske E-vitaminbrist finns en tråd om det här någonstans ska kolla om jag hittar den  ;)
« Senast ändrad: 09 apr-12 kl 10:36 av Sirpa »
Höns och Liljor i min trädgård.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 09 apr-12 kl 11:28 »
Det kan vara E-vitaminbrist.
Ge tuppen en hög dos E-vitamin flera dagar i rad, finns flytande på t.ex granngården.
Hög dos =t.ex dubbel dos mot det som står på förpackningen i 3-4 dagar.

(Tycker man det är för stor förpackning prata med en fårägare dom brukar ofta ha såna)  :)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

puck

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 09 apr-12 kl 21:07 »
Aha, där ser man! Jag ska genast framföra det till farsgubben. Tack så mycket för svar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

418 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser