Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  akrobatisk tupp  (läst 1147 gånger)

puck

• Uppland
akrobatisk tupp
« skrivet: 09 apr-12 kl 09:00 »
Hej
Min pappas tupp har börjat bete sig konstigt. Han står som ihopkrupen, tar några snabba stek bakåt, borrar ner huvudet i backen och gör en kullerbytta framåt! Så kan han hålla på ett tag. Det ser väldigt roligt ut, men skrattet fastnar i halsen...
Han äter och dricker och är oftast som vanligt, men ibland sätter han igång med detta.
Några teorier om vad det kan vara?

Sirpa

• -
SV: akrobatisk tupp
« Svar #1 skrivet: 09 apr-12 kl 10:32 »
Kanske E-vitaminbrist finns en tråd om det här någonstans ska kolla om jag hittar den  ;)
« Senast ändrad: 09 apr-12 kl 10:36 av Sirpa »
Höns och Liljor i min trädgård.

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 09 apr-12 kl 11:28 »
Det kan vara E-vitaminbrist.
Ge tuppen en hög dos E-vitamin flera dagar i rad, finns flytande på t.ex granngården.
Hög dos =t.ex dubbel dos mot det som står på förpackningen i 3-4 dagar.

(Tycker man det är för stor förpackning prata med en fårägare dom brukar ofta ha såna)  :)
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

puck

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 09 apr-12 kl 21:07 »
Aha, där ser man! Jag ska genast framföra det till farsgubben. Tack så mycket för svar!

Dela detta:

* Inloggade just nu

720 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser