Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge ska lammet hänga i kyl innan man styckar det?  (läst 5290 gånger)

mulleberga

• Skåne
Räcker det med att det hänger ca: 4-5 dagar i kylen innan vi styckar lammet?
Mvh
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

hallstabonden

SV: Hur länge ska lammet hänga i kyl innan man styckar det?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-12 kl 15:28 »
absolut gör det väl det,men hur kallt har du?rakna på 40 dygnsgrader.Jag brukar stycka 6mån lamm efter 2 dagar.Har provat att hänga upp till 70-80 dyngsgrader,men tycker inte det blir så stor skillnad.Lamm är nog möra tycker jag efter en par dagars hängande

Funnasarn

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 30 mar-12 kl 17:01 »
Jag införskaffade en mörningstimer. Då har du bra koll på temp samt luftfuktighet. ::)

Miss Evil

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 30 mar-12 kl 18:57 »
vi hänger inte våra mer än till nästa dag. Har hängt längre om vi ej hunnit, smakar ingen skillnad..
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

406 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser