Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur länge ska lammet hänga i kyl innan man styckar det?  (läst 4690 gånger)

mulleberga

  • Inlägg: 91
    • Skåne
Räcker det med att det hänger ca: 4-5 dagar i kylen innan vi styckar lammet?
Mvh
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

hallstabonden

  • Inlägg: 231
SV: Hur länge ska lammet hänga i kyl innan man styckar det?
« Svar #1 skrivet: 30 mar-12 kl 15:28 »
absolut gör det väl det,men hur kallt har du?rakna på 40 dygnsgrader.Jag brukar stycka 6mån lamm efter 2 dagar.Har provat att hänga upp till 70-80 dyngsgrader,men tycker inte det blir så stor skillnad.Lamm är nog möra tycker jag efter en par dagars hängande

Funnasarn

  • Inlägg: 7
    • Västerbotten
SV: Hur länge ska lammet hänga i kyl innan man styckar det?
« Svar #2 skrivet: 30 mar-12 kl 17:01 »
Jag införskaffade en mörningstimer. Då har du bra koll på temp samt luftfuktighet. ::)

Miss Evil

  • Inlägg: 253
    • Skåne
SV: Hur länge ska lammet hänga i kyl innan man styckar det?
« Svar #3 skrivet: 30 mar-12 kl 18:57 »
vi hänger inte våra mer än till nästa dag. Har hängt längre om vi ej hunnit, smakar ingen skillnad..
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

417 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser