"Då jag sätter en provlampa mellan anslutningen på fördelaren och ledningen från tändspolen, slår på tändningen lyser lampan och då jag öppnar brytarspetsarna slocknar den. Ibland. Skruvar jag fast anslutningen på fördelaren och sätter provlampan där och förbinder med jord så lyser lampan inte.
Genomföringen in i fördelaren är felfri." Reagerar lite på det där du skriver "ibland". Gör så här: Med tändning på,innan se till att brytarna är slutna, det bli gnistbildning när du öppnar dom med en mejsel eller dyl.
Svag gnistbildning och lågspänningen ska funka. Ingen gnista:Lossa anslutning 1,minus på tändspolen,koppla in din lampa där och mot gods,på med tändning,då ska lampan lysa om allt är bra,annars byt spole.Prov av brytarkontakter:Återanslut ledning till tändspolens minus,koppla din testlampa mellan anslutning 1 minus på tändspolen andra änden mot gods,på med tändningen,öppna och slut brytarkontakterna,kontakter öppna lampan ska lysa,slutna slockna. Inget ljus från testlampa,kortslutning gods brytarkontakter eller kondensator. Lyser din testlampa konstant får du undersöka lite närmre i fördelaren,brytare t.ex. Kolla så det inte finns en dödarknapp som spökar om sådan finns.