Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tårtor!  (läst 2591 gånger)

Neiklot

• Gäst
Tårtor!
« skrivet: 15 feb-12 kl 18:35 »
Hej hopp!

Måste bara få visa upp min frus tårtor!
Jag tycker dom är superfina!
(Det syns på min mage att dom är goda också! ;))

/Neiklot

mclaeson

• helgbonde och balkongodlare
    • Småland
SV: Tårtor!
« Svar #1 skrivet: 15 feb-12 kl 18:40 »
Riktigt fina. Det är ett elände med fruar som bakar gott  ;) Min fru göder mig med  ;D

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #2 skrivet: 15 feb-12 kl 18:43 »
Oj, va fina. Hon är ingen vanlig "hemmapulare", hon måste väl vara konditor?

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Neiklot

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 15 feb-12 kl 18:46 »

Hon är en vanlig (okej, min fru är inte vanlig!  :-[) hemmabakare!

Och precis börjat med tårtor!  :o :o

Neiklot

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 15 feb-12 kl 18:47 »
Riktigt fina. Det är ett elände med fruar som bakar gott  ;) Min fru göder mig med  ;D

;D

Ja, hon tycker inte vi behöver en hushållsgris till.. Haha! :)

Snuzer

• Vetgirig
    • Blekinge
    • enlitengard
« Svar #5 skrivet: 15 feb-12 kl 18:51 »
Hon är en vanlig (okej, min fru är inte vanlig!  :-[) hemmabakare!

Och precis börjat med tårtor!  :o :o

***IMPONERAD***

<------------- En som fortfarande kämpar med vanliga kanelbullar. Baka är ett gissel... (men jag har en smal sambo)

Livet är en smula för kort...  när man tänker efter : )

Mimmla

• Västmanland
« Svar #6 skrivet: 15 feb-12 kl 19:03 »
Det är ganska enkelt att göra tårtdeco och cupcakes bara man har rätt verktyg :)
Det här är mina absolut första cupcakes, även första gången jag gjorde blommor. (om jag lyckas få med bilden) :S
Att tänka är hårt arbete, det är därför så få människor ägnar sig åt det.

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #7 skrivet: 15 feb-12 kl 19:19 »
Underbart vackra tårtor (och dina cupcakes också Mimmla). Roligt att du tycker om att äta dem också Neiklot!

Jag tycker det är roligt att göra tårtor med sockermassa och marsipan. Tyvärr tycker resten av familjen att det är äckligt och ser helst att det blir vanliga tråktårtor med grädde och godis... som förr...

Jag gör hellre en sån här tårta t ex (den här från sonens tioårsdag):
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #8 skrivet: 15 feb-12 kl 19:23 »
Jättevackra tårtor och cupcakes  ;D
Visst är det roligt att göra vackra saker!

Min man har oxå en rund mage numera  :-[
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Neiklot

• Gäst
« Svar #9 skrivet: 15 feb-12 kl 19:25 »
Det är ganska enkelt att göra tårtdeco och cupcakes bara man har rätt verktyg :)
Det här är mina absolut första cupcakes, även första gången jag gjorde blommor. (om jag lyckas få med bilden) :S

Ja jag vet inte.
Jag provade lite grann och det funkade inte alls.

Skyller på skoshuggarnävar! :p

Neiklot

• Gäst
« Svar #10 skrivet: 15 feb-12 kl 19:25 »
Underbart vackra tårtor (och dina cupcakes också Mimmla). Roligt att du tycker om att äta dem också Neiklot!

Jag tycker det är roligt att göra tårtor med sockermassa och marsipan. Tyvärr tycker resten av familjen att det är äckligt och ser helst att det blir vanliga tråktårtor med grädde och godis... som förr...

Jag gör hellre en sån här tårta t ex (den här från sonens tioårsdag):

Fiiint!

Är det sockerpasta som du har gjort frukten av?

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #11 skrivet: 15 feb-12 kl 22:23 »
Ja, det är sockermassa (sockerpasta, sugarpaste, vad man nu kallar det). Det var ett riktigt pilljobb! (förutom jordgubbarna och det som ligger runt tårtan längst ner, de är riktiga.

Här är en till, jag har inte gjort den själv utan tillsammans med en kompis för att sörja när hon flyttade....
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 1 användare
Lars - Magnus

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser