Hej!
Vi är också laktovegetarianer (äter inte ägg), jag har 4 barn också. Vi har kollat järnvärden någon gång, men de har alltid varit jättebra. Faktiskt väldigt höga. Och då kan jag inte säga att de äter så väldigt mycket gröna grönsaker.
Nötter och frön äter de däremot mer av och det innehåller ju mycket järn. Själv har jag bara under graviditet haft lågt järn (vilket ju ör vanligt och en del menar att det är naturens sätt att fixa så bebisen får mer av de mineraler som är viktigare).
Jag känner drösvis med laktovegetariska familjer och har aldrig hört talas om att någon fått någon slags brister så det är nog inte mycket man behöver oroa sig för förutom att just lära sig att laga bra mat. Själv blev jag också vegetarian i samma ålder men eftersom resten av familjen inte sympatiserade så mycket så blev jag tvungen att lära mig laga mat själv. Vilket tog ett bra tag! När jag i tonåren fick tag på bra vegetariska kokböcker så fick jag till det till slut.

Jag vill tipsa om kikärtsmjöl eller mjöl från andra ärtor. Mycket praktiskt och användbart till mycket (redning, såser, pannkakor, biffar, bröd, kakor e t c) och så nyttigt.
Vi äter inga kosttillskott förutom D-vitamin då. Quorn har vi aldrig ätit (innehåller ägg) och sojaprodukter äter vi knappast alls.