Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Marknadsföringstrixen - Gå inte på dem eller ...  (läst 5038 gånger)

joel123

• Gäst
SV: Marknadsföringstrixen - Gå inte på dem eller ...
« Svar #20 skrivet: 28 jan-12 kl 20:49 »

Hos en vanlig doktor känns det lite bättre på sätt och vis, de säljer ju inte medicinen själv...

Jag har läst en del teorier kring korrumption där också... tex hur läkemedelsverkat kan styra och ställa... tex finns det idag endast en tillvekare av kvalsterfria tyger (sängkläder... mm) som är godkännd av svenska läkemedelsverket, och läkare rekomenderar patienter att INTE köpa av andra tillverkare än just denna då man inte kan garantera kvaliten (kvalsterfriheten) dock finns det ett hundratal andra tillvekare, och nästan varenda större sängtillverkare tillverkar "kvalsterfria" modeller som makrnadsförs därefter... det jag läst är tex att anldningen till avrför bara en tillvrkares saker är godkännda är för att läkemdelsverket inte vill testa de andra då det kostar för mkt - då har företagen låtit utför exakt samma test som läkemdelsverket använder på sina produkter och själva bekostade det... och i flera fall uppnått bättre resultat än de av läkemdelsverket godkännda sakerna, TROTS det så får läkare inte rekomendera patienter dessa saker pga läkemedelverkets regler... Likadant får ibland läkare inte ge den medecin dom vill till patienten pga patietens förflutna (tex missbrukare) osv... jag litar inte ett dugg på läkare på lasarett och vårdcentraler, dock är jag tvungen att köpa medecin för tusentalskronor om året som dom rekomenderar - annars kan jag itne andas =( men när jag kommer på saker som gör att jag mår bättre och talar om de för min läkare säger dom ja visst är det så men vi måste rekomendera att du itne använder de sakerna ... svensk lag...

sen tillabaka till falskmarknadsföring och bedrägerier  - företag vet att konsumentverket itne utreder tex fall gällande varor med värde under 1000kr  -  kan det ha att göra med den här 999,99 grejjen? har aldrig förstått det men 9,90 9,99 9,89 osv. folk säger att " ja men de ser mindre ut man tänker att det är billigare med 99,90 än 100 - men inte jag?! 100 ser väll endå mindre ut än 99,99? :O

Trollmor

• Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
« Svar #21 skrivet: 28 jan-12 kl 21:15 »
Allmän tråd om marknadsföring. Ser du dem eller går du på dem?
Självklart ser jag dem alla, inte går JAG på nåt, inte jag, aldrig!   ::) :-[

(Obs.  Ironi.)
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

knöcklan

• Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
« Svar #22 skrivet: 30 jan-12 kl 11:08 »
Gå inte på dålig statistik som tagits fram för ett syfte eller flera syften tex politisk agenda.  Och naturligtvis vill man inte ha med Mp.   
http://www.friatider.se/vanstervaljare-har-lagre-iq

Man utgår från intelligenstester på värnpliktiga från olika kommuner.  Naturligtvis ligger V.s väljare pyrt till och Södertälje med invandrare. 

Man skulle ju kunna passa på och konstatera att våra högskolekommuner som Linköping, Göteborg, Umeå  mfl inte finns med. Klart att man inte vill ha med fakta som havererar syftet.
Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati

Dela detta:

* Inloggade just nu

568 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser