Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  stängsla upp en lite gård till katter  (läst 1853 gånger)

ideal

• Gäst
stängsla upp en lite gård till katter
« skrivet: 05 okt-06 kl 14:55 »
Hej

Jag måste flytta och ta med mig två katter. Stället där jag kommer att bo ligger precis vid en stor väg så jag tycker det är direkt olämpligt att ha dem ute lösa. Jag funderar på att bygga ett stängsel runt en del av huset och även sätta galler/nät i taket.

Vad tror ni är det bästa materialet att använda? Vanligt hönsnät kanske?

Lena A

Re:stängsla upp en lite gård till katter
« Svar #1 skrivet: 05 okt-06 kl 15:00 »
Jättebra att du är rädd om dina katter och inte släpper ut dem vind för våg nära trafikerade vägar  :) :). Det finns alltför många stackars katter som blir överkörda.  :'(

Jag skulle tro att vanligt hönsnät fungerar utmärkt. Nätet ska ju enbart skydda dem från att springa ut på vägen och behöver inte ha någon speciell styrka.

Återigen, bra att du tänker på dina små katter.  :)

sprithitler

• Swedish survivalist.
« Svar #2 skrivet: 05 okt-06 kl 15:05 »
Jag har sett hönsnät användas med framgång för att stängsla in kattgårdar av alla storliekar. rekommenderas.
Vad skulle du göra?
Om du inte var rädd.
 I touch the fire and it freezes me, I look into it and its black. Why cant i feel, my skin should crack and peel, I want the fire back.  vapenlobbyn.egetforum.se sprithitler.blogg.se

Nettus

• Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
« Svar #3 skrivet: 06 okt-06 kl 16:11 »
Jag har nätat in min balkong med hönsnät, och ännu har ingen katt försökt bryta sig ut  ;) Däremot klättrade de upp på stolparna av trä, så jag virade aluminiumfolie en bit upp på stolparna. Det vill de inte sätta en tass på.
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

Dela detta:

* Inloggade just nu

512 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser