Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hitta mönster till linnekläder  (läst 3747 gånger)

Lycka

• Ångermanland
Hitta mönster till linnekläder
« skrivet: 16 nov-11 kl 17:31 »
Jag tänker sy mig en tunika med fickor.
Var kan jag få tag på bra mönster.?
Hur är det att sy i linne?
Vilken kvalitet ska jag välja?
Hedemorahöns

edit

• Var sak har sin tid
SV: Hitta mönster till linnekläder
« Svar #1 skrivet: 27 nov-11 kl 14:16 »
Jag tycker det ska vara ett ganska tunt tyg när man ska sy kläder, annars tycker jag att kläderna blir så stela. o mönster finns det ju i sybehörsaffärer, annars kan du ju ta en tunika lr t-shirt som du redan har o tycker om och rita av den så får du ett mönster. fickor e ju bara en fyrkant med ev veck i sidorna.har du inte googlat på mönster? det finns säkert massor med mönster på nätet.  sj har jag ett väldigt enkelt mönster på en klänning med lång ärm o när jag vill ha en tunika kortar jag bara av den o vill jag ha utan ärm funkar ju det oxå. lycka till med tunika syandet.
Jaghardetgött!!

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 28 nov-11 kl 05:53 »
tack Edit.
Hedemorahöns

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #3 skrivet: 28 nov-11 kl 07:22 »
Linnetyg blir mer följsamt om du syr i skrå (på snedden).

Dela detta:

* Inloggade just nu

672 gäster, 1 användare
wazi

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser