Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hitta mönster till linnekläder  (läst 3746 gånger)

Lycka

• Ångermanland
Hitta mönster till linnekläder
« skrivet: 16 nov-11 kl 17:31 »
Jag tänker sy mig en tunika med fickor.
Var kan jag få tag på bra mönster.?
Hur är det att sy i linne?
Vilken kvalitet ska jag välja?
Hedemorahöns

edit

• Var sak har sin tid
SV: Hitta mönster till linnekläder
« Svar #1 skrivet: 27 nov-11 kl 14:16 »
Jag tycker det ska vara ett ganska tunt tyg när man ska sy kläder, annars tycker jag att kläderna blir så stela. o mönster finns det ju i sybehörsaffärer, annars kan du ju ta en tunika lr t-shirt som du redan har o tycker om och rita av den så får du ett mönster. fickor e ju bara en fyrkant med ev veck i sidorna.har du inte googlat på mönster? det finns säkert massor med mönster på nätet.  sj har jag ett väldigt enkelt mönster på en klänning med lång ärm o när jag vill ha en tunika kortar jag bara av den o vill jag ha utan ärm funkar ju det oxå. lycka till med tunika syandet.
Jaghardetgött!!

Lycka

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 28 nov-11 kl 05:53 »
tack Edit.
Hedemorahöns

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #3 skrivet: 28 nov-11 kl 07:22 »
Linnetyg blir mer följsamt om du syr i skrå (på snedden).

Dela detta:

* Inloggade just nu

764 gäster, 3 användare (1 dolda)
Mathias., Hasken91

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser