Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  The Continuum Concept(Jean Liedloff)  (läst 3755 gånger)

Catarina

The Continuum Concept(Jean Liedloff)
« skrivet: 28 sep-06 kl 10:20 »
Hej Hej,

jag vill bara ge ett boktipps att jag tror är en ma°ste för alla som har barn!

"The Continuum Concept".
Ni kan ocksa° titta pa° www.continuum-concept.org

Där finns ocksa° manga svenska  med pa° adresslistan.

Den där boken har ändrat min hela förha°llande till mina barn.
Jag kann bara rekomendera det!!!
Catarina
Theory without praxis is empty-
praxis without theory is blind.

Wynja

• Västmanland
Re:The Continuum Concept(Jean Liedloff)
« Svar #1 skrivet: 24 jan-07 kl 11:08 »
Det här är min absoluta favorit. Jean är en kvinna som levt med olika naturfolk (indianer) och studerat deras glädje till livet och varandra. Continuum begreppet som hon skriver om handlar om att leva som det var tänkt att vi skulle leva och därigenom följa vårat "continuum" och vara lyckliga. I allt från arbete, hur vi förhåller oss till varandra och våra barn exempelvis. Det här är absolut en ögonöppnande bok!

robert_digital

• Västergötland
SV: The Continuum Concept(Jean Liedloff)
« Svar #2 skrivet: 22 okt-14 kl 22:50 »
Vet inte när jag loggade in och skrev ett inlägg på alternativ sist. Men den här boken är så himla bra och det vill jag också få säga!

Läste den i somras och den växer bara på mig sen dess. Den inger hopp, befriar, stärker! (visst, jag känner mig fortfarande lite frälst) Mycket fint med fokus på ett positivt exempel av mänskligt liv, inte bara ett ältande av civilisationens dysfunktion. Mycket bra i självterapi-syfte också. Den tydliggör förutsättningarna barn i västvärlden egentligen har för att få sina naturliga behov tillgodosedda.
Författarinnan Jean Liedloff berättar mycket fint om sina erfarenheter och innehållet i boken i det här klippet:

https://www.youtube.com/watch?v=yff0eL74tGE
Ge henne ett försök!

Det vore kul att höra erfarenheter från er som läst den och har barn, eller bara om nån vill diskutera boken alls. Jag känner ingen annan som läst boken. När jag ser barn som verkar oroliga, osedda, oförstådda, skrikandes och gråtandes för jämnan, så känner man sig ibland ganska plågad och hjälplös inuti.

Allt gott!
Robert

Dela detta:

* Inloggade just nu

471 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser