Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  R*I*P Bäsis  (läst 4330 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
R*I*P Bäsis
« skrivet: 06 okt-11 kl 18:40 »
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
SV: R*I*P Bäsis
« Svar #1 skrivet: 06 okt-11 kl 19:44 »
Aldrig roligt att förlora ett djur. Du får tänka på den underbara tid ni haft tillsammans & minnas dom.

Tyvärr så lever vi ju oftast längre än dom flesta djur & att det är naturens gång.  Sedan när du ska gå över väntar djuren där på dig & tar emot dig med sitt kärleksfulla sätt.  o:)
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

FM

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 06 okt-11 kl 19:48 »
Så sorgligt  :'(   Många kramar till dig och de andra sörjande av detta älskade husdjur. 
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 06 okt-11 kl 20:47 »
Han blev bara 1år och 11månader .
Nån idiot körde på honom så han låg död bredvid vägen när vi fann honom  :'( :'(
Jag o barnen o Neinor gråter o gråter , Bäsis var så speciell , han var en del av min själ.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #4 skrivet: 06 okt-11 kl 20:53 »
Förlusten av Bäsis har slagit andan ur oss. Det är overkligt. Det får inte vara såhär.
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

FM

• Skåne
« Svar #5 skrivet: 06 okt-11 kl 20:55 »
Jag gissar att det var en kisse? Alla våra älskade husdjur är speciella. Jag fick en av mina kissar påkörd i sommras utanf föräldrarnas gård. Ingen som stannat, utan en yngre granntjej kom upp på gårn och fråga om det var våran katt. Jag mådde sjukt dåligt, så kännslig för döden spec på unga djur. Detta var en ung kissemamma med tre ungar som jag tagit hem då ungarna förvildades och de var extrem sjuka. Man lider så när djuren dör och jag lider med dig. Tröstande axel och kramar via nätet.
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

Sussilo

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 06 okt-11 kl 21:00 »
Tröstekram!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 06 okt-11 kl 21:01 »
Tack .
Han var min kisse men så otroligt mkt mera .Han har hjälpt mej genom svåra tider ... :'(

FM

• Skåne
« Svar #8 skrivet: 06 okt-11 kl 21:04 »
Förstår dig! Tackar mina (4)-djur för mycket. Kramar till er!

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
« Svar #9 skrivet: 06 okt-11 kl 21:07 »
Jag beklagar verkligen.  Man skulle verkligen vilja leva i en värld där våra vänner finns för alltid.

Jag planterar alltid en buske på mina fyrbenta vänner.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #10 skrivet: 06 okt-11 kl 21:08 »
Jag ska hedra han minne genom att ta hand om vanvårdade och utkastade katter .
Jag ska plantera ett Gullregn över honom i vår med kattmynta runtom .

Sussilo

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 06 okt-11 kl 21:19 »
Jag ska hedra han minne genom att ta hand om vanvårdade och utkastade katter .

Ett fint sätt att vända saknaden efter Bäsis till något positivt.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #12 skrivet: 06 okt-11 kl 21:47 »
 :'( Tröstkram

Att ta hand om en annan kisse som farit illa och plantera gullregn och kattmynta låter som ett väldigt fint sätt att minnas och hedra din kisse!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #13 skrivet: 07 okt-11 kl 12:27 »
Ja låter som han kommer att få en fin grav & alltid tråkigt att förlora ett djur, speciellt ett så ungt djur.  :'( Jag vet hur det där känns, förlorade en av mina fina kattungar när hon vara bara 4 månader. Enda som föddes i kullen & hade planerat att behålla henne, men det visade sig att hon föddes med ett hjärtfel.  :'(

Har även förlorat en katt som försvann bara när jag var barn & andra djur som genom livet gått till dom sälla jaktmarkerna på andra sidan. Jag hoppas att Du kan ge en annan katt ett bra hem & att den kan skänka en viss tröst även om det inte är samma katt.  :)
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #14 skrivet: 07 okt-11 kl 13:17 »
Konstigt det där hur man delar själ med vissa djur o inte andra .
jag tycker om och bryr mej jätte mkt om alla våra djur men Min vackra och inteligenta häst Dixie var min själsfrände min underbara hund Leeloo var min andra hälft och katten Bäsis var min stora kärlek .
Vi sov tätt intill varandra nos mot näsa o höll tass på natten. :'(

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #15 skrivet: 07 okt-11 kl 13:29 »
Bäsis var inte min katt i den bemärkelsen. Jag har sett honom växa upp och jag har framförallt sett relationen mellan traveler och honom. Jag har sett hur stark den var. Jag har sett honom ligga och krama om hennes arm under natten för att sova så vid hennes sida natten igenom.
Jag hade ingen sådan relation med honom, men han var helt fantastisk och delade mig sig av sin livsglädje och sin mjuka gosiga personlighet.
Det här är så fruktansvärt.
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #16 skrivet: 07 okt-11 kl 13:40 »
Nu har jag skickat in en skriven anmälan till polisen ang fartdårarna här . Dom måste få upp en fartkamera snart .

Cokett

• Horn Pär även kallad Plutten
    • Gotland
    • Gotland
« Svar #17 skrivet: 07 okt-11 kl 16:57 »
Tröste Kram
             Från Cokett
Bor på liten gård med några Gotlandslamm, hästar, hundar, katter,man och höns

skräptanten

• Jane of all trades
  • Självhushållare på svennebanan-PRAO
    • Småland
« Svar #18 skrivet: 10 okt-11 kl 14:16 »
Åh, önskar jag kunde göra eller säga något för att det skulle bli bra, men det går ju inte :'( . Skickar en tröstkattkram...jag har själv förlorat några av mina katter (2 överkörda), så jag vet hur det kan kännas. Fint att du tänker göra gott åt andra kissar istället!
Mjölk ger starka ben. Ekeby-utgödsling ger starka armar också.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #19 skrivet: 10 okt-11 kl 14:50 »
Grannens katt blev påkörd häromdagen.. Den tanten kom faktiskt till oss och berätta vad som hade hänt (grannarna var inte hemma) och var jätte ledsen.Hon skrev en lapp och satt upp på deras dörr med hennes telefonnummer och la katten som hon lagt i en påse hos oss så att dom inte skulel bli helt chockade när de kom hem. Så det finns duktiga människor också! :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

445 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningarna blir utnötta och får fötter. Bara kompletterar gamla tidningar så alla finns :) Viktigt.
/Jandi

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser