Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  R*I*P Bäsis  (läst 4331 gånger)

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
SV: R*I*P Bäsis
« Svar #20 skrivet: 10 okt-11 kl 18:05 »
Tänk om alla hade agerat som denna tant!
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

FM

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 10 okt-11 kl 23:03 »
Grannens katt blev påkörd häromdagen.. Den tanten kom faktiskt till oss och berätta vad som hade hänt (grannarna var inte hemma) och var jätte ledsen.Hon skrev en lapp och satt upp på deras dörr med hennes telefonnummer och la katten som hon lagt i en påse hos oss så att dom inte skulel bli helt chockade när de kom hem. Så det finns duktiga människor också! :)

Visst finns det det!

Men önskade att folk blev bättre på det. Sedan borde man kolla att djuret inte lever. Des. har man kört på katt så har man kört på egendom. Har släpat undan döda djur från vägen ett antal gånger. Har även suttigt med på körd katt som någon lämnat mitt i vägen. Satt med den i en timme + tills 2 snälla poliser kom och hjälpte mig.
En distrikt vet upplyste mig även för en tid sedan att polis (ska) fixa vet  kostnader i sådana fall.

Ursäkta tråden blev kapad.

MVH
Har fem hästar av egen uppfödning. Sex katter. En hund. Har höns av olika raser, vaktlar och kalkoner tillsammans med Konstfarbror. Har haft djur som getter, kaniner, marsvin, akvariefiskar... Hade kaninuppfödning i många år. Läser på MAH, sysslar med konst mm ;)

JonasWess

• En konstnärssjäl, djurälskare & drömmare i livet.
    • Närke
« Svar #22 skrivet: 11 okt-11 kl 11:36 »
Hemskt när inte folk stannar när det händer olyckor. Det är ju ändå ett liv man släcker, men tyvärr är dom flesta i dagens samhälle alldeles för själviska & inte bryr sig. Eloge till kvinnan som berätta för Dig Fredrikslund & även satte upp en lapp hos grannarna. Fast vart att tänka på en sak, då måste ju katten ha haft ett halsband eller liknande??

För många av dagens katter springer ju ute utan halsband, då blir det ofta svårt att veta vem katten tillhör, även om jag när jag nu senare skaffar körkort, skulle köra bil & råkar köra på en katt. "Peppar peppar ta i trä", men om det skulle hända skulle jag absolut leta på närmsta hus & fråga.

Nu kapade jag lite tråden med, men det jag menar är att självklart måste folk bli mer ansvarsfulla & ta reda på vem ägaren är om en hemskt sak som att en katt, hund eller något annat tamdjur blir påkört.
En mysig & snäll gaykille. Jag har utbildning från Naturbruksgymnasium & Konstskola. Älskar djur & natur! Delar mitt liv med 2 hundar & 1 katt. Jag har tidigare jobbat med hästar, får, kor & hundar, men intresse finns hos många djursorter.

Dela detta:

* Inloggade just nu

523 gäster, 4 användare (1 dolda)
simon.arvestrand, Ollefund, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tidigare prenumererat. Var så nöjd att jag gav bort en prenumeration. Nu gör jag det igen. En jättebra present tycker jag!
/Margareta Mattsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser