Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hittat en duva den är ringmärkt som bara sitter på en kaninbur vad ska jag göra  (läst 7026 gånger)

challe:)

• Småland
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

shelale

• Västergötland
hade en granne som fick två brevduvor hem till sig. hon kollade upp dem i nån slags register och den ena kom från danmark och den andra kom från skåne nånstans. hon fick tag i ägaren till en av dem (den från danmark) som inte alls verkade intresserad av sin lilla duva. så hon lät dem vara istället. de verkade ju klara sig iallafall

• Småland
hej har fått tag på ägaren och säger att jag får duvan om jag vill och det vill jag gärna. han bodde i norrbotten så det var lite långt att hämta den. vart fåt jag tag i en kompis till den bor i oskarshamn hur stor botten yta måste buren ha dom ska bo i mitt hönshus får göra en avdelning till då
Här bor hästar,hund,katter, Blekingeankor, höns:sebright, dv kochin,silkes,lomhann, dorking och ett gäng blandraser!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
hej har fått tag på ägaren och säger att jag får duvan om jag vill och det vill jag gärna. han bodde i norrbotten så det var lite långt att hämta den. vart fåt jag tag i en kompis till den bor i oskarshamn hur stor botten yta måste buren ha dom ska bo i mitt hönshus får göra en avdelning till då
De behöver en ganska stor och hög voljär eftersom de gillar att flyga :)
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

• Småland
räcker 20kvm

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

• Småland

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum

• Småland
vet du någon som föder upp brevduvor i småland nära kalmarlän

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
vet du någon som föder upp brevduvor i småland nära kalmarlän
Hmm... inte just nu. kan fundera

• Småland
hej duvan flög till grannen och då kom katten och tog den :'( :'( :'( :'( :'(

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
hej duvan flög till grannen och då kom katten och tog den :'( :'( :'( :'( :'(

Den duvan var nog inte frisk, normala katter hinner inte ikapp en frisk duvva. Men tack för att du brydde dig om ett djur. :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

588 gäster, 2 användare
Lilla i, Trollsmultron

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser