Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Självplock, svarta och röda vinbär, Skåne  (läst 7047 gånger)

Nattljus

• Skåne
Självplock, svarta och röda vinbär, Skåne
« skrivet: 08 jul-11 kl 21:33 »
Hej!

Snälla, någon som vet var man kan plocka svarta och röda vinbär i Skåne? Gärna ekologiska.
På 70- och 80-talet såga man det överallt. Nu tycks det jättesvårt att hitta.

12342345

• Gäst
SV: Självplock, svarta och röda vinbär, Skåne
« Svar #1 skrivet: 13 jul-11 kl 13:41 »
Hej!

Snälla, någon som vet var man kan plocka svarta och röda vinbär i Skåne? Gärna ekologiska.
På 70- och 80-talet såga man det överallt. Nu tycks det jättesvårt att hitta.

http://www.hojebromolla.se/

Där  ska det komma bla vinbär inom kort. Tänkte själv kolla in det :) Sen tror jag mor min nämde något om ett ställe mot Helsingborgshållet, men jag är osäker. Kan kolla upp det om det är av intresse :)

Nattljus

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 14 jul-11 kl 00:33 »
Åååh, tusen tack!!!!!!!!!!!!! :D

ninni

• Ninnis Trädgård på Österlen
    • Skåne
    • ninnis trädgård
« Svar #3 skrivet: 30 jul-11 kl 23:02 »
hej hos oss går det bra att plocka svarta o röda vinbär,i baskemölla på österlen
ekologiska och nu super mogna!!!
En Permakultur trädgård med hög självförsörjningsgrad av grönsaker och frukt, en gård med kollektiv familjekonstillation; vi började bygga upp gården 2005 efter 10 års letande i hela Europa,idag är vi separerade med varsitt hushåll,för vår och våra 2 barns skull. välkomnar praktikanter etc mars-okt.

ninni

• Ninnis Trädgård på Österlen
    • Skåne
    • ninnis trädgård
« Svar #4 skrivet: 11 aug-13 kl 00:26 »
och i år med finns här härliga vinbär till självplock!!! :)
En Permakultur trädgård med hög självförsörjningsgrad av grönsaker och frukt, en gård med kollektiv familjekonstillation; vi började bygga upp gården 2005 efter 10 års letande i hela Europa,idag är vi separerade med varsitt hushåll,för vår och våra 2 barns skull. välkomnar praktikanter etc mars-okt.

Dela detta:

* Inloggade just nu

489 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser