Självplock, svarta och röda vinbär, Skåne

Startat av Nattljus, 08 Jul-11 kl 21:33

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Nattljus

Hej!

Snälla, någon som vet var man kan plocka svarta och röda vinbär i Skåne? Gärna ekologiska.
På 70- och 80-talet såga man det överallt. Nu tycks det jättesvårt att hitta.

12342345

Citat från: Nattljus skrivet 08 Jul-11 kl 21:33
Hej!

Snälla, någon som vet var man kan plocka svarta och röda vinbär i Skåne? Gärna ekologiska.
På 70- och 80-talet såga man det överallt. Nu tycks det jättesvårt att hitta.

http://www.hojebromolla.se/

Där  ska det komma bla vinbär inom kort. Tänkte själv kolla in det :) Sen tror jag mor min nämde något om ett ställe mot Helsingborgshållet, men jag är osäker. Kan kolla upp det om det är av intresse :)

Nattljus

ninni

hej hos oss går det bra att plocka svarta o röda vinbär,i baskemölla på österlen
ekologiska och nu super mogna!!!
En Permakultur trädgård med hög självförsörjningsgrad av grönsaker och frukt, en gård med kollektiv familjekonstillation; vi började bygga upp gården 2005 efter 10 års letande i hela Europa,idag är vi separerade med varsitt hushåll,för vår och våra 2 barns skull. välkomnar praktikanter etc mars-okt.

ninni

och i år med finns här härliga vinbär till självplock!!! :)
En Permakultur trädgård med hög självförsörjningsgrad av grönsaker och frukt, en gård med kollektiv familjekonstillation; vi började bygga upp gården 2005 efter 10 års letande i hela Europa,idag är vi separerade med varsitt hushåll,för vår och våra 2 barns skull. välkomnar praktikanter etc mars-okt.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

607 Gäster, 2 användare
Vagabonde, skräptanten