Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tupp ras/blandras?  (läst 1785 gånger)

Pus

• Norge
tupp ras/blandras?
« skrivet: 29 jun-11 kl 19:55 »
Hej   ;D

I helgen som var så fick jag å maken en tupp å en höna av några vänner i present.. men vi undrar vad i all världen det er för ras/blandras? Vare sig jag eller gubben har sett höns/tuppar med långa fjädrar längst hela benen å på "fötterna".. er det någon av er kunskapsrika som har några idèer?

Jag har aldrig haft höns så detta ska bli spännande :-) Har köpt mig 2 böcker om höns og hönsvård som ska studeras noga :-)

Jag fick inte till att lägga in bild, er inte så duktig på sånt  :-[ men tuppen sitter som profilbild om någon kan identifisera rasen/raserna hehe

(unskyld om jag blandar Norsk og Svensk, blir fort så när man bott i Norge i 13 år  :P  )
en man, en Islands häst, 6 katter, 2 hundar, en tupp å 3 hönor :-) å fler blir det.. planlägger også ett par getter fram i tid :-D

Pus

• Norge
SV: tupp ras/blandras?
« Svar #1 skrivet: 29 jun-11 kl 19:57 »
oj.. den profilbilden var inte lätt å se.. kanske noen kan förklara VÄLDIGT ÄNKELT hur man lägger in bild her där man skriver  :-[
en man, en Islands häst, 6 katter, 2 hundar, en tupp å 3 hönor :-) å fler blir det.. planlägger også ett par getter fram i tid :-D

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #2 skrivet: 29 jun-11 kl 20:02 »
Om du klickar på "Fler alternativ" under svarsrutan så kommer det upp en rad för att bifoga filer, där står också hur många och hur stora de får vara.

Pus

• Norge
« Svar #3 skrivet: 29 jun-11 kl 20:13 »
Tusen tack, då ska jag få det till...hoppas jag  ;D

bilden er ikke den bästa uavsett då den er taget med mobilen .. men ni ser förhoppningsvis hur Elvis ser ut... Pia e helsvart men har samma fjädrar på benen  ;D begge er ca 1år  :D

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #4 skrivet: 29 jun-11 kl 20:51 »
Lägger in en länk som jag tror är helt färsk för dig!

http://safari.til1000.net/honsesafari.htm

finns en del annat nyttigt på den sidan om du klickar på [hjem] uppe till vänster.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 30 jun-11 kl 09:27 »
Dvärg kochin X Sabelpoot?  ::)  ???
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

693 gäster, 4 användare
Stengrim, fyren, junneboy, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser