Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  tupp ras/blandras?  (läst 1783 gånger)

Pus

• Norge
tupp ras/blandras?
« skrivet: 29 jun-11 kl 19:55 »
Hej   ;D

I helgen som var så fick jag å maken en tupp å en höna av några vänner i present.. men vi undrar vad i all världen det er för ras/blandras? Vare sig jag eller gubben har sett höns/tuppar med långa fjädrar längst hela benen å på "fötterna".. er det någon av er kunskapsrika som har några idèer?

Jag har aldrig haft höns så detta ska bli spännande :-) Har köpt mig 2 böcker om höns og hönsvård som ska studeras noga :-)

Jag fick inte till att lägga in bild, er inte så duktig på sånt  :-[ men tuppen sitter som profilbild om någon kan identifisera rasen/raserna hehe

(unskyld om jag blandar Norsk og Svensk, blir fort så när man bott i Norge i 13 år  :P  )
en man, en Islands häst, 6 katter, 2 hundar, en tupp å 3 hönor :-) å fler blir det.. planlägger også ett par getter fram i tid :-D

Pus

• Norge
SV: tupp ras/blandras?
« Svar #1 skrivet: 29 jun-11 kl 19:57 »
oj.. den profilbilden var inte lätt å se.. kanske noen kan förklara VÄLDIGT ÄNKELT hur man lägger in bild her där man skriver  :-[
en man, en Islands häst, 6 katter, 2 hundar, en tupp å 3 hönor :-) å fler blir det.. planlägger også ett par getter fram i tid :-D

Svarthönan

• Skåne
    • Sorbiska ägg
« Svar #2 skrivet: 29 jun-11 kl 20:02 »
Om du klickar på "Fler alternativ" under svarsrutan så kommer det upp en rad för att bifoga filer, där står också hur många och hur stora de får vara.

Pus

• Norge
« Svar #3 skrivet: 29 jun-11 kl 20:13 »
Tusen tack, då ska jag få det till...hoppas jag  ;D

bilden er ikke den bästa uavsett då den er taget med mobilen .. men ni ser förhoppningsvis hur Elvis ser ut... Pia e helsvart men har samma fjädrar på benen  ;D begge er ca 1år  :D

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
« Svar #4 skrivet: 29 jun-11 kl 20:51 »
Lägger in en länk som jag tror är helt färsk för dig!

http://safari.til1000.net/honsesafari.htm

finns en del annat nyttigt på den sidan om du klickar på [hjem] uppe till vänster.
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 30 jun-11 kl 09:27 »
Dvärg kochin X Sabelpoot?  ::)  ???
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Dela detta:

* Inloggade just nu

739 gäster, 2 användare (1 dolda)
Renevatio1

* Forum

* Om tidningen Åter

Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser