Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Lingonketchup, rabarberchutney och ja vadå?  (läst 9493 gånger)

Gronavagen

• Uppland
    • 1000 sätt att driva en matte till vansinne- en blogg om att (över)leva med en flock hundar
SV: Lingonketchup, rabarberchutney och ja vadå?
« Svar #20 skrivet: 29 maj-11 kl 15:26 »
Vad är det du inte gillar med sylt? Koncistensen, sötman eller nått annat? Fördelen med att göra själv är ju att man kan göra som man vill:D

Jag tycker inte om godis heller, föredrar chips. Jag tycker om chutney för den har hetta, fler smaklager. Misstänker att hallonsylt med vitlök i inte skulle passa till pannkakorna (som jag har kanel på istället för sylt).

Däremot fruktvin går ner...... ;D

Gjorde chutneyn igår, vansinnigt enkel och GOD, nästa gång (troligen redan idag) ska den göras med chili istället för ingefära.

"Mitt" recept innehåller inte ingefära, utan smaksattes med curry och sambal olek. Rekommenderar det igen! o:)

Vägs ände

• Tomtar finns
    • Uppland
SV: Lingonketchup, rabarberchutney och ja vadå?
« Svar #21 skrivet: 30 maj-11 kl 09:29 »
Jamen ös på med chili det passar ju till ALLT  ;D I hallon och jordgubbssylt.. Använder en del rosépeppar också. Till rabarbern och till morotsmarmelad använder jag kanel eller kardemumma istället för vanilj som det står i vartenda recept. Använd örter som basilika oregano och timjan. Om det ska vara en gnutta "dessert" över det använd citronmeliss eller mynta. Vill man ha lite bitar kvar i sylten så är det ju bara att spara lite av bären man kokar på och hälla ner dom mot slutet. Dra ner på sockret och använd pektin, finns naturligt i omogna vinbär, så att sylten/marmeladen stelnar.
Försöker inte frälsa dig men sylt är ju så jämrans ENKELT att göra :P
Anatidaephobia-the fictional fear that somewhere, somehow, a duck is watching you

Dela detta:

* Inloggade just nu

431 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser