Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Laserpass  (läst 2044 gånger)

AntiUrban

• Backwoods Home
Laserpass
« skrivet: 05 aug-06 kl 10:31 »
Jag skulle vilja ha ett laserpass, ett sånt som skjuter ut en laser runt om sig!? Om ni hajar, Black&Decker har en sån finns på Clas i sjön.

På vilket avstånd kan man använda ett sånt? Kan man se lasern ute, kan man använda den ute?

Lambda

• Gäst
Re:Laserpass
« Svar #1 skrivet: 09 aug-06 kl 20:53 »
Rotationslaser brukar dom kallas. Jag har använt ett från DeWalt och kan bara prata för den, men det går fint att använda ute i solsken tom. Avståndet vet jag inte, men långt är det. Dock så är det svårt att se lasern i dagsljus så du måste använda mottagaren.
« Senast ändrad: 09 aug-06 kl 20:56 av Lambda »

bladhis

• Västergötland
    • www.prastakvarna.se
Re:Laserpass
« Svar #2 skrivet: 09 aug-06 kl 23:47 »
Problemet med de billigare är att pricken brukar bli rätt så stor på ganska korta avstånd. Antar att det är optiken i de där som är dyr. Har mestadels använt Hiltis proffsprodukter och de håller måttet på ca 50 m iaf.

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 4 användare
Lilla i, Frida Lomi, karsan, William

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser