Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Laserpass  (läst 2042 gånger)

AntiUrban

• Backwoods Home
Laserpass
« skrivet: 05 aug-06 kl 10:31 »
Jag skulle vilja ha ett laserpass, ett sånt som skjuter ut en laser runt om sig!? Om ni hajar, Black&Decker har en sån finns på Clas i sjön.

På vilket avstånd kan man använda ett sånt? Kan man se lasern ute, kan man använda den ute?

Lambda

• Gäst
Re:Laserpass
« Svar #1 skrivet: 09 aug-06 kl 20:53 »
Rotationslaser brukar dom kallas. Jag har använt ett från DeWalt och kan bara prata för den, men det går fint att använda ute i solsken tom. Avståndet vet jag inte, men långt är det. Dock så är det svårt att se lasern i dagsljus så du måste använda mottagaren.
« Senast ändrad: 09 aug-06 kl 20:56 av Lambda »

bladhis

• Västergötland
    • www.prastakvarna.se
Re:Laserpass
« Svar #2 skrivet: 09 aug-06 kl 23:47 »
Problemet med de billigare är att pricken brukar bli rätt så stor på ganska korta avstånd. Antar att det är optiken i de där som är dyr. Har mestadels använt Hiltis proffsprodukter och de håller måttet på ca 50 m iaf.

Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser