Vilket underbart problem, massor av god mat!

Jag är inte heller så hemma på bitarna, men om Du har tur, så ligger det tunga och hjärta tillsammans med levern. Somliga föraktar svinlever, men jag brukar njuta av den liksom av allt det andra! Hjärta och tunga har ungefär samma koktid, och kan med fördel koka tillsammans. Sen skalar man tungan som om den vore en potatis, och resten är förträffligt smörgåspålägg!
Du har antagligen även en radda mumsiga revben, som Du kan skära tjocka eller tunna.
Buljongkok är tidsödande, men ack, så gott när det blir klart!
Om det vore min halva gris, så skulle jag försöka frysa så mycket som möjligt, för att spara tid idag. Redan i morgon är ju griskött mindre fräscht, och "det blir aldrig bättre när man tinat det, än det var när man frös in det".
Att stycka bog är en hel vetenskap. För egen del brukar jag stycka så mycket som möjligt benfritt, och koka den där buljongen så fort som möjligt, för att spara plats i frysen. På gris är bogbladet lite hopkrullat, och det kan vara knepigt att få loss allt köttet. Enklare att slänga det i buljongkoket lite slarvigt avskrapat än att slöa kniven för mycket.
Hoppas Du lyckas ta vara på allt det goda!
Svål är jag inte hemma på. Jag har för det mesta flått "mina" grisar, inte skållat.