Västmanland Hus på liten fd hästgård uthyres

Startat av Katarina, 01 Maj-26 kl 13:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Katarina

Jag har en jättesöt liten gård i Munktorp som behöver mer kärlek och tid än jag har. Jag har ett par bikupor, höns, ett par kalkoner, katter och hund. Det finns ett äldre stall med 4 boxar, 2 fina vindskydd (54 resp 36 m2), 3,5 ha beteshage, 1,5 ha skogshage.

Det finns 2 bostadshus på fastigheten, ca 80 m från varandra och lite avskilt men man delar på brunnen och infarten. Jag och mina två tonåringar bor i det ena. Det andra väntar på någon eller några som vill vara med och ta hand om hus och gård. Man behöver inte umgås med mig dagligen, men stallplanen delas och min hund springer lös överallt, och tänk så mycket roligare det vore om vi kunde hjälpas åt att bygga om hönshuset och flytta vedhögen, eller vad vi nu kommer överens om. Ett tag funderade vi på att skaffa getter och har så smått påbörjat att göra hagar för dom. Det mesta är möjligt :-)

Huset är äldre med lågt i tak men elen är nydragen och ytskikt, kök och dusch/wc är ganska nya. Det är en del renovering kvar att göra (några trösklar och lister, skorsten, slipa ett golv, lite tapetsering). ca 110 m2, 1-plans med kallvind, 4 rum + ett "allrum" i mitten och kök. Värms med luftvatten-värmepump.

Det finns gott om plats för odling (men lika mycket lera och kvickrot...). Stall och hagar är tomma nu. Stängsel och stallinredning behöver ses över. Det är godkänt för upp till 10 hästar, men jag kan tänka mig att ha andra djur i närheten istället.

Jag kan tänka mig att hyra ut på längre tid eller så kanske du bara vill bo på gård under sommaren och jobba med bygg och snickerier. 

Hyran beror på upplägget.

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

478 Gäster, 1 användare
Jonny H