Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  japanska vaktar hur stora ägg får ni?  (läst 6928 gånger)

kennetshöns

japanska vaktar hur stora ägg får ni?
« skrivet: 13 mar-11 kl 00:15 »
Hej

Jag har sista tiden börjat få som jag tycker stora ägg av dom små liven..
upp till 17g så dom ligger nu på mellan 10-17g/st

Så är det stora eller får ni andra större ägg?
Hur är era grupper?

mina kommer alltid fram och hoppar in i handen och ner igen och man får ju klappa och gosa lite med lyfta då blir det sparka av =D söta små liv

/Kenneth

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
SV: japanska vaktar hur stora ägg får ni?
« Svar #1 skrivet: 18 mar-11 kl 12:34 »
Mina ägg ligger på ca 9-12 gram. Och individerna är som dina. :) Kommer gärna fram och sätter sig på händer och så, man får även lyfta dem utan problem, om de står i handflatan. Om man däremot greppar runt vingarna på dem och lyfter dem så brukar de kunna köra några protestsparkar och försöka "mosa sig ur" greppet. ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #2 skrivet: 19 mar-11 kl 08:31 »
...
Jag har sista tiden börjat få som jag tycker stora ägg av dom små liven..
upp till 17g så dom ligger nu på mellan 10-17g/st
...
Det är inte så att du ha någon höna som börjar bli "gammal" äldre djur värper ju som regel större ägg.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

kennetshöns

« Svar #3 skrivet: 19 mar-11 kl 16:20 »
Det är inte så att du ha någon höna som börjar bli "gammal" äldre djur värper ju som regel större ägg.

Hej

Nej alla är lika gamla av dom från samma kläckning.. och dom har lagt ägg nu sen just före jul började jag få dom första äggen så dom är inte så gamla heller ... vet inte dom har fri tillgång till mat och lite andra gosaker
Men tänk om höns skulle lägga så stora ägg i förhållande till kroppsvolym stakars hönsen

Ha det bra

Dalton

• Dalsland
« Svar #4 skrivet: 19 mar-11 kl 22:45 »
Tänk på stackars kiwifåglarna då, helt sjukt stora ägg... Men tokigt söta fåglar, såg dem på Nya Zeeland. Nattlevande fåglar med päls = helt tokigt.  :)

Aklejan

• -
« Svar #5 skrivet: 19 mar-11 kl 23:39 »
Tänk på stackars kiwifåglarna då, helt sjukt stora ägg... Men tokigt söta fåglar, såg dem på Nya Zeeland. Nattlevande fåglar med päls = helt tokigt.  :)

:o Herre min ge! ....
Men, bara man tar det lugnt, är riktigt närvarande,
andas på djupet och tar en mm i taget..... så går det ju!

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #6 skrivet: 20 mar-11 kl 00:13 »

Vad läskigt! Jag satt PRECIS och kollade på kiwifilmer på youtube, något jag aldrig gör annars (senaste gången var väll på 2 år sedan)... Så kommer jag in här och ser att ni postat Kiwibilder här med precis under samma ögonblick jag suttit och kollat på youtube.  :o
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser