Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Var få tag på påfågelduvor?  (läst 2277 gånger)

Ipidia

Var få tag på påfågelduvor?
« skrivet: 04 feb-11 kl 02:00 »
Hej!
Jag skulle vilja ha ett påfågelduvpar så småningom, men har ingen aning om var man köper sådana. Nån som vet? Jag bor i Värmland.

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
SV: Var få tag på påfågelduvor?
« Svar #1 skrivet: 05 feb-11 kl 15:31 »
hej
 jag råder dig att sätta ut annons lite här o var eftersom påfågelduvor kan vara svåra att få tag i. har själv 2 häckpar men bor i Skåne så det är kanske för långt ifrån? kika annars på uppfödarlistan som finns under duvor...
/Csilla
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Ipidia

« Svar #2 skrivet: 06 feb-11 kl 22:35 »
Kanske en anledning att ta sig en tur till Skåne, det var längesen jag var i de trakterna :-)
Fast jag kan tänka mig att det skulle bli drygt för duvorna att åka så långt å andra sidan...

tinna.m

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 06 feb-11 kl 22:40 »
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

SecretQ

• att vara normal e inte min starka sida
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 06 feb-11 kl 23:00 »
Hej!
Jag skulle vilja ha ett påfågelduvpar så småningom, men har ingen aning om var man köper sådana. Nån som vet? Jag bor i Värmland.

Hör med 3z här på forumet!

Csilla75

• Skåne
    • mina husdjur
« Svar #5 skrivet: 07 feb-11 kl 09:25 »
Kanske en anledning att ta sig en tur till Skåne, det var längesen jag var i de trakterna :-)
Fast jag kan tänka mig att det skulle bli drygt för duvorna att åka så långt å andra sidan...

ja, visst är det en bra anledning?  ;D
ang. transport... det fixar de nog, så länge du ger de vatten under resan så går det bra, det är inte så att du ska resa i flera dagar....
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Dela detta:

* Inloggade just nu

528 gäster, 2 användare (1 dolda)
Karlsdotter

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser