Var få tag på påfågelduvor?

Startat av Ipidia, 04 Feb-11 kl 02:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Ipidia

Hej!
Jag skulle vilja ha ett påfågelduvpar så småningom, men har ingen aning om var man köper sådana. Nån som vet? Jag bor i Värmland.

Csilla75

hej
jag råder dig att sätta ut annons lite här o var eftersom påfågelduvor kan vara svåra att få tag i. har själv 2 häckpar men bor i Skåne så det är kanske för långt ifrån? kika annars på uppfödarlistan som finns under duvor...
/Csilla
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Ipidia

Kanske en anledning att ta sig en tur till Skåne, det var längesen jag var i de trakterna :-)
Fast jag kan tänka mig att det skulle bli drygt för duvorna att åka så långt å andra sidan...

tinna.m

Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

SecretQ

Citat från: Ipidia skrivet 04 Feb-11 kl 02:00
Hej!
Jag skulle vilja ha ett påfågelduvpar så småningom, men har ingen aning om var man köper sådana. Nån som vet? Jag bor i Värmland.

Hör med 3z här på forumet!

Csilla75

Citat från: Ipidia skrivet 06 Feb-11 kl 22:35
Kanske en anledning att ta sig en tur till Skåne, det var längesen jag var i de trakterna :-)
Fast jag kan tänka mig att det skulle bli drygt för duvorna att åka så långt å andra sidan...

ja, visst är det en bra anledning?  ;D
ang. transport... det fixar de nog, så länge du ger de vatten under resan så går det bra, det är inte så att du ska resa i flera dagar....
ägare till ett par vita påfågelduvor med spetssvans. har även ett par indiska påfågelduvor, häckpar.

min hemsida med bilder på duvorna: http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=120018&gid=2191944

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

586 Gäster, 3 användare (1 Dolda)
Mattias, Mammalia