I går var vi å dregla på Jula i Halmstad.

Det var så mycket som jag ville ha och gubben med så vi höll inte på att komma ur affären.

Men det blev lite köp till sist.
En tigersåg till mig å en vinkelslip till gubben.
Jag hade sett att de sålde en Meec tigersåg för 299:- och det kan man nog inte pruta på. Den är på 710w, steglös med snabbfäste. Ska bli roligt att prova att såga upp en ny dörr i uthuset med.
Å gubben ska slipa rost på bakluckan på vår Volvo med sin apparat. En 800w Ryobi vinkelslip för 249:- normalpriset ligger på över 400:- men det var en nylansering i Sverige så det var ett kampanjpris.
För några månader sedan köpte vi en skruvdragare Black&Decker å den har varit toppenrolig att skruva med.

Den kostade ca 1200:- om jag mins rätt.
Ja när man kommit över den första våndan över vad man ska välja så infinner sig insikten att plånboken får bestämma +lite sunt förnuft om hur mycket man kommer att använda grejen.
Sällan använd- billig grej, ofta använd- satsa lite mer kulor på det!
Vedkapen var dyrast men oj vad vi sågat på den. Den låter som ett reaplan och har 2 växlar så man kommer upp i toppfart. Brorsan gjorde allt för att köra fast veden - han ska alltid testa grejerna vi köper- men det skar som en varm kniv i smör hur han än gjorde. Så han fick erkänna att vi gjort ett
kap.