Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Min jättevakteltupp parar sig med mina tamhöns!!!  (läst 2812 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Min jättevakteltupp parar sig med mina tamhöns!!!
« skrivet: 20 jan-11 kl 19:58 »
Har en fransk jättevaktel som går som "reserv" ihop med en grupp tamhöns... Som ni nog många vet är vakteltuppar väldigt glada i att para sig. :X Har tidigare haft flera reservtuppar ihop och då har de parat sig med varandra...  :-\ Men nu är han ensam vaktel med hönsen, så vad kan man para sig med då? Hmmm... ::)

Mamma var nere idag och matade, tittar till och får se vakteln "sitta fast" i bakänden på en av mina lite mindre hönor (antingen sebright/araucana ir en ung araucanahöna, vit sa mamma att hon var iaf) som när de parar sig med en annan vaktel!!  :o Har lagt märke till att han börjat spela och bysta sig allt mer, vårkänslor som gått överstyr?  :-X

Aja, så länge ingen verkar lida av det (vakteln är väll glad att få göra det han vill, hönorna störs ej av honom).   ::) ... Enda risken är väll att det kan komma konstiga kycklingar ur äggen. ::)

K*ta fanskap till fågel.  :-\  ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Skylla

• Västergötland
SV: Min jättevakteltupp parar sig med mina tamhöns!!!
« Svar #1 skrivet: 21 jan-11 kl 03:20 »
Jag har en japansk tupp som går ihop med min franska vädurskanin som han i mellanåt " parar" sig med!
De är riktigt söta ihop då de även äter och sover ihop:)

Brokullen

• Dalsland
« Svar #2 skrivet: 25 jan-11 kl 08:18 »
Översexuella små fåglar dom där vaktlarna  :P
Bor på en liten gård med man,2 utflugna+1 barn hemma,2 hästar,2 katter,en olde english bulldog och en grandis, vaktlar, mignonankor, linderödsgrisar och en massa höns.

Astra

• Uppland
« Svar #3 skrivet: 25 jan-11 kl 08:38 »
AHA! Japansk vaktel och Fransk vädur...måste ha varit SÅ Fransk jumbo kom till!!!  :o  ;D
Bor mellan Uppsala och Norrtälje med maken, lille sonen (3år), lilla dottern (0år), 2 katter och några sussexhöns, en orpington, en stilig Marantupp, Isbar-tonåringar, två franska nakenhalsar, blandisar och japanska vaktlar.

Johan P

• Skåne
    • Bokeslundsgården
« Svar #4 skrivet: 25 jan-11 kl 09:21 »
Det finns flera exempel på lite udda hybrider mellan olika arter.
Nån som har fått något resultat ev denna parningen tamhöna x vaktel?
Hade själv en duva som så att säga gifte sig med en fasanhöna blev inget resultat av det men tamhöns tupp x fasanhöna blev ganska nervösa små djur av lite udda färger.
Driver småbruk i Skåne tillsammans med min familj, Skånsk röda och Granemålakor, Linderödssvin, Klövsjöfår, Göingegeter och många olika fjäderfän http://bokeslundsgarden.wordpress.com/ Lite reklam för http://www.facebook.com/groups/356334151043263/ sidan för dig som gillar Svenska äkta kulturraser

Skylla

• Västergötland
« Svar #5 skrivet: 25 jan-11 kl 11:29 »
Ha ha ha det har du nog rätt i astra ;D
Just nu går den kaninen med en fransk tupp, har aldrig sett att han " satt på" henne men han tycker det är mysigt att tillbringa tid på hennes rygg när hon ligger ner, det är allt från att sova gala å försök till att bada i hennes päls:)
Underbara kanin som ändå verkar tycka det e rätt mysigt med en vakteltupp i pälsen:)

Dela detta:

* Inloggade just nu

446 gäster, 2 användare
Lars - Magnus, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser