..problemet visade sig vara löjligt simpelt.
Spaken till lastaren är sammanbunden med hydraulventilem med två gängstänger och efter att granskat det hela närmare så visade det sig att de hade gängat upp sig så pass mkt att de inte öppnade ventilen helt. Ett par drag med skiftnyckeln så var det kirrat.
Kanske sålde föregående ägare den för att den gick för sakta?

Ibland så kan man göra klipp om man är lite kunnig.
För massa år sedan så höll jag på med VW bilar. Då var det alltid bra om man hade några reservdelsbilar hemma på lager.
Jag fick reda på en bil som inte funkade och skulle skrotas. Så jag ringde och frågade om den var till salu. Dom ville ha 300:- för den och den var besiktigad.
Vi åkte dit och kollade. Bilen var okej. Så jag köpte den. Vi skrev på ägarbytet ute vid bilen och jag betalade dom 300:-¨
Så lyfte jag på motorluckan. Hängde dit kabeln till tändspolen som låsnat. Satte mig i bilen och startade den. Backade ut och vinkade glatt till den förre ägaren som stod och tittade när vi körde därifrån med bilen som inte gick att starta.