Förslag till omslag: Iris kramar Matte, med en vattenspegel och frostiga träd som bakgrund. Den bild som startade hela den här diskussionen!
Och en getalmanacka utan några av Bergsblommans bilder är ingen getalmanacka! Om inte några av porträtten på Vera, Elsa och Iris kommer med, så avbeställer jag mitt exemplar! Erbjudandet om korrekturläsning kvarstår ändå, men på min egen vägg vill jag inte ha en så inkomplett kalender!
Förresten - bör man kanske ta med andra religioners högtider? Exempelvis är det av stort intresse för får- och getägare att hålla reda på när Eid infaller, festen som avslutar fastemånaden Ramadan. Många muslimer festar då, och vill gärna ha get- eller fårkött. De allra flesta av dem går att komma överens med, så att de kan äta kött från våra djur, men några tycker det är viktigare att slakten skett på "rätt" sätt än att vara ärlig och komma överens med djurägaren. Båda kategorierna är intresserade av kött vid samma tidpunkt. Ramadan, och därmed Eid, infaller elva dagar tidigare för varje år, så det vore praktiskt att ha det i väggalmanackan.