äppelmynta

Startat av Lojs, 02 Nov-10 kl 20:26

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 Gäst tittar på detta ämne.

Lojs

Jag har precis flyttat upp till Norrland, med mig hemifrån (Halland) tog jag med en planta äppelmynta i kruka. Kan man plantera ut den nästa vår eller ska jag behålla den i krukan  :)
Nyinflyttad med familj två hästar och två katter. Hoppas på Får och höns i framtiden här på gården.

Whippet

Hejsan Lojs  :D

Äppelmynta klarar sig bara till zon 4, så jag skulle nog ha den i kruka och ställa frostfritt över vintern...

:-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

ElisaElisabeth

Vad har man äppelmynta till?

Lojs

Som krydda till kött. te.x lammstek, göra gelé på den eller till efterätter.. Sen kan du även göra gott Mynta-Te  :)
Nyinflyttad med familj två hästar och två katter. Hoppas på Får och höns i framtiden här på gården.

ElisaElisabeth

Smakar den äpple? Det är roligt med mynta, det finns så många olika sorter och smaker.

Potatisblomma

Jag bor i zon 5-6 och har en övervintrande äppelmynta, inne på tredje året nu  :)
Den vanliga pepparmyntan, som ska vara omöjlig att ta död på, frös ihjäl förra vintern, dock  ::)
Landsflykting i storstan...

Du behöver registrera dig eller logga in för att delta i forumet. Det är enkelt och gratis, välkommen : )

* Online just nu

1 068 Gäster, 0 användare