Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sittpinnarna måste byggas om ...  (läst 2310 gånger)

Höns är kul

• Hönsgalen
    • Småland
    • Hönsfakta
Sittpinnarna måste byggas om ...
« skrivet: 26 okt-10 kl 19:51 »
Sittpinnarna passade finfint för mina gamla normalstora höns.

Nu har jag en grupp på snart 4 månader gamla Brahmor. Dessa små "bebisar" väger mellan 2-3 kilo redan och de är bara halvvuxna.   :o Jag upptäcker nu att sittpinnarna måste byggas om.  :P Själva pinnarna är 12 cm breda och avrundade men de måste vara längre avstånd mellan dom och den översta sitter för nära väggen. Sen måste jag bygga en ny gödselfångare under pinnarna eftersom hönsen når längre ut än mina gamla höns.

Detta jobb vill jag inte göra om en gång till när hönsen blivit vuxna så nu tänkte jag ta hjälp av er goda forumvänner för att få lagom mått för sittpinnar för STOOR Brahma. Jag behöver veta:
  • Översta pinnens avstånd till bakomvarande vägg
  • Avstånd mellan sittpinnar
  • Hur långt utanför nedersta sittpinnen som gödselbrädan bör gå för att det inte ska komma utanför
Hjälp till att bygga upp en helt ny faktadatabas om höns. Din kunskap är avgörande. Se http://hönsfakta.se

Whippet

• Fler självhushållare i världen
    • Norrbotten
SV: Sittpinnarna måste byggas om ...
« Svar #1 skrivet: 26 okt-10 kl 22:36 »
Hallå  :D

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=98971.0

Läs tråden och lägg till några centimeter mellan varje pinne + framför och bakom dem...
Det är ju vart skiten hamnar du ska tänka på, inte hur stor hönan är i sig själv ;) Eller förresten... bakåt mot väggen är det ju det som gäller...

:-* /Anette
Vi är ett par med 2-årig son som har en Hamiltonstövare, en Border Collie, tre bondkatter, 5+1 blandrasfår, 5+2(+1 kyckling) blandrashöns, 2 linderödgyltor. Såsmåningom kommer det Fjällnära Fjällkor och kanske någon get och häst :)

Dela detta:

* Inloggade just nu

650 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Förvånansvärt väl sammansatt och innehållsrik tidning! Kanske är det just för att den är skriven av entusiaster, inte professionella skribenter, som den andas så mycket glädje och inspiration.
/Jeuce

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser