Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Imma på fönster  (läst 1701 gånger)

Lundahund

• Mina höns är vad som skiljer mig från de utbrända
    • Uppland
Imma på fönster
« skrivet: 18 okt-10 kl 21:18 »
Hej!
Har ett litet hönshus på 5kvm. Det är en redskapsbod jag isolerat med frigolit, satt in stort fönster och två ventilationshål; ett uppe under kock/över fönster i söder och ett några dec över golvet på norrväggen mellan dörren och hönsluckan.
I alla fall - på morgonen har jag kondensimma på insidan av dörrfönstret, men så snart jag öppnat hönsluckan och fönstret i söder försvinner det.
Är detta dåligt för hönorna/huset?
Vad kan jag göra?
Bor på landet mellan Bålsta och Sigtuna med make, barn, hundar, katter och 13 vackra höns & tuppar; Isbar och blandraser.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Imma på fönster
« Svar #1 skrivet: 19 okt-10 kl 20:59 »
Om det bara blir lite kondens på rutan så skulle jag inte bekymra mig. Men håll koll så att väggarna inte börjar kännas våta på morgonen. Blir det så måste du förbättra ventilationen.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Markim

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 21 okt-10 kl 17:59 »
Köp torrbollar på clas olsson.
Jag inhandlade en stor sak idag 155 spänn.
Sen har jag en vardera i fönstrerna mot fukt.
mvh
majsan

davidB

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 09 jan-11 kl 12:20 »
Köp torrbollar på clas olsson.
Jag inhandlade en stor sak idag 155 spänn.
Sen har jag en vardera i fönstrerna mot fukt.
mvh
majsan
och när torrbollarna är slut så köper du vägsalt och fyller på med.
Torrbollar består huvudsakligen utav Kalciumklorid som även är beståndsdelen i vägsalt.
Jag är ingen expert men jag gillar att klura ut lösningar och experimentera för att finna ett billigt alternativ.

Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 2 användare
skogaliten, javill

* Forum

* Om tidningen Åter

Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser