Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Från rutten barack till hönspalats...så småningom.  (läst 2446 gånger)

netagreta

• Dalarna
    • Hedemorahönsen i Kullsberg
Från rutten barack till hönspalats...så småningom.
« skrivet: 10 okt-10 kl 14:16 »
Här har jag bilder på min gamla barack som håller på att förvandlas till hönshus.
Jag har inte mycket snickarkunskaper men det tar sig :P.
Det är jätteroligt hur som helst..."är ju bara ett hönshus" får man höra ..men vadå, alla vill väl bo fint ;D

Fler bilder kommer snart!

http://www.hedemorahonsen.n.nu/honshusbygget
« Senast ändrad: 26 okt-10 kl 23:14 av netagreta »
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Utterman

• Skåne
SV: Från rutten barack till hönspalats...så småningom.
« Svar #1 skrivet: 10 okt-10 kl 14:23 »
Tycker du gör ett kanon arbete. älskar när man tar till vara på gammla ting och ger dom liv igen  ;D

Och absolut ska alla bo fint, från mus till häst....
Lycka till i fortsättningen...
Hundar,katter, 25 hästar, arab,fullblod,varmblod,minishettis. kikar på höns vilket kommer när vi byggt klart på gården :)

netagreta

• Dalarna
« Svar #2 skrivet: 10 okt-10 kl 14:25 »
Tack! Ja mössen kommer nog åxå att få bo fint ;D
Bor i en by med sambo och dotter född -03. Är intresserad av Svenska lantraser, natur och trädgård. Har haft Hedemorahöns sedan -95 med några års uppehåll pga flytt, och genbank sedan -05. På gården har vi en damm med Koikarpar och Guldfiskar. Dottern har en liten hamster och en kanin.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 11 okt-10 kl 08:29 »
 ;D Visst är det mycket jobb men så roligt när man ser sitt nya fina hönshus växa fram ;D Ska bli kul och se det färdigt!
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

netagreta

• Dalarna
« Svar #4 skrivet: 11 okt-10 kl 09:09 »
Ja visst är det kul!
Jag följer med spänning ditt bygge :).

Jag har googlat och följt byggen och fått nyttiga tips länge, och nu är det dags för mig att dela med mig...hoppas jag ;D.

Nu är det inte i närheten av dina (Azoo-Lina) fina kvadratmeter, men det blir väl bra ändå. Jag har bara en ras :).

Elcyion

• Uppland
« Svar #5 skrivet: 11 okt-10 kl 09:20 »
Du hade skrivit på sidan att du hade fått tag på billiga fönster från "Ta till vara". Vad är det för något? *nyfiken*
En blogg om två aristokratiska katter som bor ihop en vanlig "svensson-matte"  http://k-r-i-s.bloggplatsen.se/

taccotad

• Skåne
« Svar #6 skrivet: 11 okt-10 kl 12:48 »
Kommer bli kanonbra!!! Sånt blir man inspirerad av.

netagreta

• Dalarna
« Svar #7 skrivet: 11 okt-10 kl 13:34 »
Jaha..Visste inte om det hette "Ta Till Vara " i andra kommuner eller ej,  men här i Rättvik är det Kommunens Förråd där många arbetslösa/arbetsträningar får jobba med att renovera och sälja saker som folk har skänkt bort, även utbytta fönster och dörrar och annat från hyreshusen här i kommunen.

Billig och bra!!

Och bra för miljön så klart... :)

Jordbron

• Västergötland
    • Jordbron
« Svar #8 skrivet: 11 okt-10 kl 13:57 »
Tjusigt & tack för inspirationen!
Småskaliga "farmare" med klövsjöfår, finullsfår, gotlands- och mellerudskaniner, orangekaniner, havanafrassar, öländska dvärghöns, samt en border collie & ett gäng katter. Snart kanske även med bin.
http://www.jordbron.se

stickelbär

• Södermanland
« Svar #9 skrivet: 11 okt-10 kl 23:52 »
superroligt att få följa dig på färden mot ett färdigt hönshus! :D

netagreta

• Dalarna
« Svar #10 skrivet: 26 okt-10 kl 22:56 »
Nu har jag fått klart värpredena :)
Kolla in min sida:

http://www.hedemorahonsen.n.nu/honshusbygget

susidus

• såenserutdå...
    • Småland
« Svar #11 skrivet: 26 okt-10 kl 23:06 »
 ;D Vad roligt att följa bildserien... det blir ju jättefint... ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #12 skrivet: 26 okt-10 kl 23:08 »
Snygga reden!!!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Anna M

• Västergötland
« Svar #13 skrivet: 28 okt-10 kl 11:30 »
Verkligen supersnygga reden!!
/Anna

Dela detta:

* Inloggade just nu

593 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser