Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Latmasken har släppt taget lite..  (läst 750 gånger)

Juppepinne

  • Inlägg: 407
    • Östergötland
Latmasken har släppt taget lite..
« skrivet: 09 okt-10 kl 12:20 »
I maj skaffade jag höns och min sambo och svärfar byggde hönsgård åt mig. Väldigt snällt av dem. De använde gamla brädor som vi ändå hade liggande. Nu efter ca. 4-5 månader har jag ääääntligen målat brädorna (med falu rödfarg) som är överst. Skittråkigt men äntligen är det gjort.  ;D Får se om latmasken biter sig fast med ett järngrepp igen eller om jag faktiskt orkar ta mig för något mer idag.. :-[
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Latmasken har släppt taget lite..
« Svar #1 skrivet: 09 okt-10 kl 12:41 »
Ja dessa latmaskar kan vara ett problem :-\ Mitt tips är att gå ut och skaka dig hos hönsen. Förhoppningsvis tappar latmasken greppet och höns som gillar mask äter upp den  ;D

...fast då kanske de slutar värpa  ::)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Juppepinne

  • Inlägg: 407
    • Östergötland
SV: Latmasken har släppt taget lite..
« Svar #2 skrivet: 09 okt-10 kl 13:01 »
 ;D ;D ;D
Bra tips.. Ska se vad jag kan göra. Kycklingarna som ännu inte börjat värpa kanske kan få smaka i alla fall.  :P
27-årig tjej som bor på landet på en liten gård tillsammans med min sambo, vår hund och massa hönor och tuppar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

233 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser