Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tackor och Baggar..  (läst 2046 gånger)

Nilsson

Tackor och Baggar..
« skrivet: 10 jun-06 kl 20:56 »
Hur många tackor är det lämpligt att ha på en bagge? Man vill ju inte slita ut honom..  :D

maviliel

• Gäst
Re:Tackor och Baggar..
« Svar #1 skrivet: 11 jun-06 kl 01:22 »
En jättefin bild på en mysig höna med nykläckta kycklingar. Jättefin!!!

Grimla

• 432Grimla på bilden.
    • Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 11 jun-06 kl 17:38 »
En jättefin bild på en mysig höna med nykläckta kycklingar. Jättefin!!!
Vart ser du hönsen  ???
Islandshöns och Sk.Blommehöns (båda raserna med o utan hätta). 4 Fjällkor, Häst, Får, Katt ♥

Rosa

• ♥♥ Limousin ♥♥
    • -
« Svar #3 skrivet: 11 jun-06 kl 18:50 »
Hur många tackor är det lämpligt att ha på en bagge? Man vill ju inte slita ut honom..  :D

Ett bagglamm kan betäcka 10 -20 tackor, är han välutvecklad o äter bra upp till 30 tackor.
En äldre bagge klarar upp till 100 tackor.
Ekologisk Limosinkor Blondekor och Fjäll/Fjällnärakor.
25Leicesterfår & 9 Helsingefår.Limousine ♥ har lägst foderförbrukning/kg tillväxt.

Nilsson

« Svar #4 skrivet: 21 jun-06 kl 21:09 »
Tack så mycket! Tur att ett svar handlade om får och inte om kycklingar i alla fall..

Dela detta:

* Inloggade just nu

664 gäster, 1 användare
Robertaporo

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser