Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tång  (läst 1413 gånger)

Ursus

• Jämtland
Tång
« skrivet: 06 okt-10 kl 20:05 »
Jag skulle vilja ha en tång som vore en korsning mellan polygrip och en sidavbitare. Alltså både lite större gripvidd och möjlighet att bita av trådar. Har närapå dagligen användning av båda verktygen men det är begränsat med plats i benfickan... Nån som har ett tips?

Pata

• Ångermanland
    • Naturens Skafferi
SV: Tång
« Svar #1 skrivet: 08 okt-10 kl 11:37 »
Ska den vara större än en vanlig kombinationstång?
http://www.clasohlson.se/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=30-9709?

Om du bara hittar nån med tillräckligt stort gap måste det ju funka perfekt?

mvh
Patrik

randig

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 14 okt-10 kl 10:52 »
Hej alternativ!
Jag börjar min forumkarriär här med att kidnappa tråden lite.

Jag söker en tång, närmare bestämt en polygrip med snabbväxling av greppstorleken. Jag använde en gång en med en knapp precis vid själva vridmomentet och har letat efter en sen dess. Tanken är alltså att slippa allt pill när man byter storleken som finns på en klassisk modell, bahco har en variant där man har en pryl som justerar vid handtaget men den är bara knappt bättre än den klassiska varianten.

Har ni nån aning om var man kan hitta den här? Där en knapp, som när den är nertryckt gör att man kan "glida" för att hitta passande storlek.

torbjorn

• Medlemsadmin
    • Medelpad
« Svar #3 skrivet: 14 okt-10 kl 20:25 »
Jag känner igen den sortens polygrip, jag har en känsla av att de tillverkades av flera välkända verktygsfirmor (Bahco, Knipex m fl) ett tag för ca 20 år sedan men sen försvann de. Håll utkik på loppisar, prylmarknader och andra ställen där det förekommer begagnade verktyg!

Jorlan

• Skåne
« Svar #4 skrivet: 14 okt-10 kl 23:54 »
Hej alternativ!
Jag börjar min forumkarriär här med att kidnappa tråden lite.

Jag söker en tång, närmare bestämt en polygrip med snabbväxling av greppstorleken. Jag använde en gång en med en knapp precis vid själva vridmomentet och har letat efter en sen dess. Tanken är alltså att slippa allt pill när man byter storleken som finns på en klassisk modell, bahco har en variant där man har en pryl som justerar vid handtaget men den är bara knappt bättre än den klassiska varianten.

Har ni nån aning om var man kan hitta den här? Där en knapp, som när den är nertryckt gör att man kan "glida" för att hitta passande storlek.

Knipex har ett par varianter bla. : http://www.elkatalogen.se/alla-produkter/verktyg-instrument/tanger/polygrip-knipex.html

Dela detta:

* Inloggade just nu

495 gäster, 3 användare
Själv är bäste dräng, Galaxie, JN

* Forum

* Om tidningen Åter

- Makalöst mysig och lärorik tidning för en som tycker om återbruk och självhushållning!
/ PW

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser