Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur högt staket i hönsgård, samt hur jagar höken?  (läst 2589 gånger)

rackarns

• Närke
Hur högt staket i hönsgård, samt hur jagar höken?
« skrivet: 05 okt-10 kl 13:02 »
undrar hur högt (lågt) staket ni har i hönsgården utan att hönsen flyger över? Jag har nämlige svårt på vissa ställen att få över nät pga vegetation.

Sedan undrar jag också över höken... tar han helst djur som går ute på öppen mark eller tar han sig också in bland lite busk och snår och hustak och kniper höns?

Ska sätta staket idag så behöver lite planering. Mitt största problem är att det är lite knöligt att sätta tak över gårdarna på vissa ställen och även att jag har dåligt med långa stolp.

Sano

• Bohuslän
SV: Hur högt staket i hönsgård, samt hur jagar höken?
« Svar #1 skrivet: 05 okt-10 kl 13:05 »
Vi har 180cm väggar med nättak. Våra åsbohöns flyger lätt 3-5m högt.

Höken tar framförallt ute på öppna ytor, tex på de 5m som är mellan ladugården och fårhuset. Har aldrig sett den i buskar, men däremot inne i hönshuset. (Hönsen däremot var ute...)
Vad du gör gör fullt och helt, icke styckevis och delt.

Ulricaa

• -
SV: Hur högt staket i hönsgård, samt hur jagar höken?
« Svar #2 skrivet: 05 okt-10 kl 17:17 »
Höken satt i skogen och vakade på våra höns i somras....vi trodde det var räven men en dag såg jag den själv sitta och hacka på en höna i skogsbrynet precis bakom hönshuset....dom bor i träden så dom kan likagärna ta höns i skogsbuskage...
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Dela detta:

* Inloggade just nu

642 gäster, 1 användare
Galaxie

* Forum

* Om tidningen Åter

- Helt underbar lektyr. Läser hemma hos en släkting och tycker de är så bra. Gott o blandat!
/Sanna H

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser