Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Rumen Booster  (läst 1130 gånger)

moaoliver

• Norrbotten
    • vanacals
Rumen Booster
« skrivet: 01 okt-10 kl 15:01 »

Nån som har erfarenhet om detta?
  Ska ju tydligen sätta våmen i balans. En av mina tackor visade sig smått hängig idag då jag kom ut! Jag misstänker kraftfodret ( tackfor) som jag i mindre mängder gett dom sen dom kom hem (ca en vecka sen).
   Jag upptäckte till min fasa att samtliga får gjort sig en rundtur på gården ::)  och hittat en påse med kraftfoder. Tuggat upp den och mumsat glatt! Därav misstanken till hennes hängighet! Ska upplysa om att hon är lös i magen idag. Hon kändes inte uppsvälld avsevärt, men vill inte äta av grovfodret, som är hö! Hur som hälst så åker kraftfodret väck nu ett bra tag. Har massor av hamlat foder som jag tänker komplettera med istället.
   Men jag har gett henne detta Rumen Booster och är nyfiken om nån annan provat det, och isåfall hur blev resultatet?
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

moaoliver

• Norrbotten
    • vanacals
SV: Rumen Booster
« Svar #1 skrivet: 02 okt-10 kl 11:53 »

Jag gav henne, och idag är hon, till synes, nästan helt återställd. Uppenbarligen gjorde medlet verkan :)
Försöker ha tro... tro på livets alla goda sidor. Tar del av allt vad naturen har att ge oss. Självhushåll är vårt motto. Djuren, naturen och själen förenat i ett.
  Väver, spinner, syr, stickar och virkar.... växtfärgar och trollar med det vi har.

ulfg

« Svar #2 skrivet: 04 okt-10 kl 20:50 »
Verkar vara ett bra tips. Problem med våmen händer ju ofta för för när de förätit sig på kraftfoder, äpplen, mm.
Mångsysslare med 12 gutefår norr om Varberg.

Ulricaa

• -
« Svar #3 skrivet: 04 okt-10 kl 21:22 »
Jag har använt det bland annat till tackor som var dåliga i magen och det har funkat på allihopa! Sen fick en tacka det som var helt utmattad efter en alldeles för tidig lamniing och veterinären gav tummen upp för att jag gett det....
Småtokig skattejurist med båda fötterna i den halländska myllan!

Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 1 användare
Proct

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser