Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa fårnät billigt  (läst 10025 gånger)

Snownobs

• Norrbotten
Köpa fårnät billigt
« skrivet: 30 sep-10 kl 21:58 »
Till våren ska jag sätta ut stängsel runt hagen till mina två får. Jag har räknat ut att jag kommer att behöva ha ca 1000 meter fårnät.
Vet ni någon bra internettsida eller liknande som säljer billigt fårnät. Har kollat på Jula och där får man 100 m för 900 kr.

Vet ni ännu billigare, har även sökt begat här uppe i norrbotten utan resultat. Alla tips mottages.

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: Köpa fårnät billigt
« Svar #1 skrivet: 30 sep-10 kl 22:47 »
jag köpte begagnat för 2kr metern.. det kan löna sig att kolla runt..
Fjäderfän och kaniner

JBF

• Småland
« Svar #2 skrivet: 01 okt-10 kl 17:16 »
Jag vill inte vara en party-pooper men det lönar sig verkligen att satsa på kvalité när det gäller saken som stängsel. Köper du ett nät av dålig kvalité kommer du inte få göra annat än att slå ner extrastolpar när nätet börjar hänga... Ett styvt kvalitétsnät spänner du upp rejält en gång, sen sitter det där till stolparna har ruttnat. Nästan i alla fall. Det kan verkligen löna sig att åka en bit för att köpa begagnat nät (som inte är söndersträckt). Många bönder verkar ha rullar med nät stående i ladan fast de aldrig haft får...

//JBF (som satsat på el istället)
Roslagsfår, Ölandshöns, Fjällnära boskap och ett par Shetlandsponnier på gård i inre Småland.

Birgit

« Svar #3 skrivet: 04 okt-10 kl 10:37 »
Håller helt med JBF, fast jag satsat på nät ;) Rejält, efter att ha tröttnat på att fåren hänger sönder billiga nät!

regnpipan

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 04 okt-10 kl 10:52 »
Till våren ska jag sätta ut stängsel runt hagen till mina två får. Jag har räknat ut att jag kommer att behöva ha ca 1000 meter fårnät.

1000 m nät till två får? låter som en väldigt stor hage till få djur.....

Birgit

« Svar #5 skrivet: 04 okt-10 kl 15:09 »
Kanske ska flocken växa?

vinsola

• Vill mera, alltid!
    • -
« Svar #6 skrivet: 04 okt-10 kl 15:20 »
Hittade lite nät här på annons på blocket, jag håller med föregående att man nog ska satsa på kvalité men begagnad kvalité är ju också kvalité...

Lycka till! Här är länken:

http://www.blocket.se/dalarna/Farnat_kreatursnat_i_Mora_28755695.htm?ca=6&w=2&last=1
Har en liten gård med mycket själ. Här huserar shetlandshingstarna, Den lilla hönsflocken med korsningshöns samt en del kaniner.

freeky

• Gäst
« Svar #7 skrivet: 05 okt-10 kl 08:42 »
Var dumsnål i sommras och köpte Julanät-sicket skit! Maskorna var 18x30 cm!Åkte tillbaka med eländet >:D och köpte rikgit Gunnebonät.

Dela detta:

* Inloggade just nu

490 gäster, 2 användare
karsan, Be

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser