Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pris på Hö & Halm  (läst 11538 gånger)

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
Pris på Hö & Halm
« skrivet: 29 sep-10 kl 11:22 »
jag har möjlighet att köpa hö och halm av en mjölkbonne här men vad ska man ge för kilopris?
han vill ha 10 kr sopsäcken men det väger då inte mycket

Halmen vet jag inte om jag ska ta någon annanstanns för han tyckte att gammalt "Bös" som låg på golvet dög till kaninen damma som f.a.n
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Attes matte

• Jämtland
SV: Pris på Hö & Halm
« Svar #1 skrivet: 29 sep-10 kl 11:39 »
Här i krokarna är 2,50 per kilo gängse pris för ett skapligt hö. Är det riktigt fint och analyserat med BRA värden så kan det kosta uppåt 3,50, men absolut inte mer än så.

Halmen ska INTE damma om du ska ha den till kaniner.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Hönz

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 29 sep-10 kl 11:42 »
Vi betalar 9 kr balen för halm (småbal). Hemkört och avlastad på loftet (dvs vi staplar själva)
Hästar, Dansk/svenska gårdshundar och Höns! :) ("Dvärgblomme" (lokal korsning), Araucana).

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #3 skrivet: 29 sep-10 kl 11:43 »
Okej nej Halmen dammar inte, MEN Höet damma som fan ska kolla med han om han har bättre annars får jag kolla med någon häst tjej
Bor på landel i ett underbart hus, med min goa gubbe,en hel hop ungar, 3 snälla vovvar, 2 lata kattgubbar,Genbank med finfina Bohuslän-Dals Svarthöns, ekorrar i träden och ja ett okänt antal fiskar, mignon ankor och en urgullig kanin

Attes matte

• Jämtland
« Svar #4 skrivet: 29 sep-10 kl 11:57 »
Det låter som att du borde kolla nån annanstans, ja... ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

LasseDalom

• -
« Svar #5 skrivet: 01 okt-10 kl 09:43 »
Köpte halm på småbal nyss, 1:50 :- per kilo.

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #6 skrivet: 01 okt-10 kl 10:11 »
här kostar en hel bal med halm ca 200 kr om jag inte minns fel.

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #7 skrivet: 01 okt-10 kl 11:02 »
halm 75öre kilot o hö 1.20kr kilot där jag köper .
Vart i landet bor du ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #8 skrivet: 01 okt-10 kl 21:12 »
om du menar mej så utanför uddevalla i bohuslän

grimbart

• fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
« Svar #9 skrivet: 01 okt-10 kl 21:15 »
hö ca 2-3kr kilot...
Fjäderfän och kaniner

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #10 skrivet: 01 okt-10 kl 23:56 »
om du menar mej så utanför uddevalla i bohuslän
Jag har en vän i dom trakterna , jag kan kolla vart dom köper o vad dom ger om du vill.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Spindel

• Bohuslän
    • Helenas mignon
« Svar #11 skrivet: 02 okt-10 kl 13:00 »
Jag har en vän i dom trakterna , jag kan kolla vart dom köper o vad dom ger om du vill.
Gör gärna det

sallyzevenwacht

• Halland
« Svar #12 skrivet: 06 okt-10 kl 08:11 »
Vi betalar 7 kronor höbal (som väldigt hårt packad) och 5 kronor för havrehalm.
Det är till hästar, inte kaniner  ;)
Dv. höns, undulater & ragdoll

Dela detta:

* Inloggade just nu

646 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser